Buďte férovým manažerem

Ilustrační snímek

Manažer je férový, když s ostatními jedná férově. A jednat s někým férově znamená, jednat s ním podle jeho zásluh a na základě jasných pravidel. Přístup a rozhodování musí mít určitou logiku. Podle většiny pracovníků je právě férovost jednou z nejdůležitějších charakteristik, které by měl jejich ideální nadřízený mít.

Když je manažer férový, zaměstnanci se nemusí strachovat o to, co se asi stane a jak se asi zachová. Nemusí se bát toho, že budou podvedeni nebo zrazeni. A nemusí se ani snažit o to, aby se svému manažerovi zalíbili. Mohou se plně soustředit na svou práci a na to, co je skutečně podstatné. Jak být férovým? Základní pravidlo je jednat s tak, jak byste chtěli, aby oni jednali s vámi. Potvrzuje to i web management.about.com.

Neprotěžujte své oblíbence

Nedávejte všechny snadné úkoly svým oblíbencům a všechny náročné těm, kteří vám nejsou tolik sympatičtí. To by atmosféře férovosti moc neprospělo. Přistupujte ke každému členovi svého týmu jako k jedinečné osobnosti, která si zaslouží respekt. Váš postoj musí být vždy pozitivní a vyvážený.

Neměňte pravidla beze smyslu

Je v pořádku změnit pravidla podle toho, jak se mění situace. Stávající pravidla totiž mohou za nových okolností vést k neférovým výsledkům. Když však pravidla měníte, měli byste vždy vysvětlit, proč je změna potřeba. Vysvětlete i to, jak taková změna podpoří férovost. Buďte upřímní a všem důvody pečlivě vysvětlete. Pravidla samozřejmě musí platit pro všechny. To znamená nejen pro váš tým, ale i pro vás osobně.

Vždy myslete na dopady

Když přidělujete úkoly, nemyslete jen na férovost. Také musíte myslet na to, jestli to jako férové vnímají ostatní. Když například musí každý přispívat 100 Kč na sdílený kávovar, může to být vysoká částka pro ty, kteří pracují jen na malý úvazek, nebo pro ty, kteří ještě studují. A co teprve lidé, kteří kávu vůbec nepijí?

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management