Umění řídit čas je vlastně uměním řídit sebe sama. I když existuje množství zcela individuálních způsobů, jak plánovat čas, článek přichází s osmi obecně platnými pravidly.
- E-maily kontrolujte jen dvakrát denně. Vyčleňte si konkrétní čas ráno a odpoledne k vyřizování elektronické pošty. Po zbytek dne ji nečtěte. S tímto způsobem své práce seznamte také lidi ve svém okolí.
- Spojte dohromady čas na telefonování. Jeden časový úsek pro vyřízení všech telefonátů pomůže udržet vaše soustředění. Pak se můžete lépe koncentrovat i na další úkoly.
- Zanechte ostatním zprávu, aby se vám ozvali. Nezastihnete-li někoho na telefonu, zanechte vzkaz. Ušetříte tím čas i náklady.
- Papíry roztřiďte jedním krokem – hned/delegovat, později, založit/vyhodit. Tyto tři jednoduché možnosti vám zajistí uklizenou pracovní plochu a tím i lepší udržení soustředění.
- Dodržujte politiku otevřených a zavřených dveří. Nenechte se vyrušovat. Jasně specifikujte, kdy k vám mohou ostatní přicházet.
- Nejdříve se věnujte složitějším věcem. Hned ráno se zabývejte úkoly, které vám nejsou příliš příjemné, ať už je to papírování či např. nutnost někoho propustit.
- Pečlivě si vybírejte, co dělat a nedělat. Nenabírejte si příliš práce. I když chcete být ostatním nápomocní, nepřeceňujte své síly. Ujasněte si, kde je hranice, po jejímž překročení již nemůžete poskytovat kvalitní výkony. Učte se asertivně odmítat.
- Přestaňte dělat neproduktivní věci. Všichni si pěstujeme neproduktivní zvyky. Každého přibližně půl roku byste si proto měli vyčlenit čas na zhodnocení toho, co děláte, a zbavit se kroků, které vás jen okrádají o čas.
-kk-