5 tipů, jak toho během pracovního dne stihnout více

Každý manažer (i každý poctivý pracovník) by neustále měl přemýšlet, jak navýšit svoji produktivitu a jak pracovat efektivně, ale udržitelně. Cesta k vyšší produktivitě a pracovnímu úspěchu nevede přes navyšování pracovních hodin (tato cesta vede spíše k vyhoření), ale přes efektivní plánování a „chytřejší“ pracovní režim. V tomto článku si ukážeme pět tipů, jak toho během pracovního dne stihnout více.

Ilustrační snímek

Plánujte si do detailu své denní aktivity

Jak uvádí Forbes, základem je mít každý den jasný plán, co chcete dělat, a tohoto plánu se držet. Naplánujte si nejen aktivity, ale i délku času, kterou jim budete věnovat. A vyhněte se tomu, že se na nějakém nedůležitém úkolu zaseknete neúměrně dlouho.

Začněte hned ráno těmi nejdůležitějšími úkoly

Smeťte ty nejméně oblíbené a nejnáročnější úkoly ze stolu hned ráno. Nejenže se jedná neurologicky o nejlepší dobu na efektivní práci, ale nebudete muset celý den nosit v hlavě, že ke konci dne ještě něco musíte udělat.

Naplánujte si i volný čas

Ve svém denním plánování nezapomeňte i na prázdná okénka. Každý den se totiž nečekaně objeví nějaký neplánovaný, ale urgentní úkol, který je potřeba vyřešit.

Určete si dlouhodobé priority

Z dlouhodobého hlediska je nutné určit si priority. Definujte své strategické cíle a konstruktivně k nim každý den krok po kroku postupuje.

Delegujte práci

Coby manažer se musíte naučit předávat svoji práci svým podřízeným. Vytvořte efektivní systém delegace práce a uvolněte si tak částečně ruce.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com