5 kroků k vytvoření týmu s pozitivní atmosférou a dobrými výsledky

Stát se manažerem týmu znamená více než pouze schvalování dovolených a vypočítávání odměn pro zaměstnance. Dobrý vedoucí musí umět vytvořit dobré pracovní podmínky pro své zaměstnance, motivovat je k nejlepším výkonům a zajistit dobré výsledky celého týmu. Zde je pět kroků, jak takový „dream team“ s pozitivní atmosférou vytvořit.

Ilustrační snímek

Určete hranice a dodržujte je

Je nutné vytyčit mantinely. Pak je ale zároveň nutné vyžadovat, aby tyto mantinely byly dodržovány. A to jak v pozitivním, tak i v negativním slova smyslu. Jestliže budete jednomu členovi týmu tolerovat pozdní příchody, pozitivní atmosféra v týmu bude pryč.

Nechte zaměstnance přemýšlet

Podle INC.com by měl dobrý vedoucí oceňovat selský rozum a motivovat podřízené, aby sami přicházeli s myšlenkami a nápady na zlepšení.

Buďte trpěliví

Tato rada se týká především nových vedoucích bez větších manažerských zkušeností. Není možné vše změnit hned a najednou. Musíte být trpěliví, změny zavádět postupně a dávat lidem čas, aby si na nové postupy zvykli.

Pomáhejte zaměstnancům

Zní to banálně, ale podřízeným nesmíte pouze diktovat, co mají dělat. Dobrý vedoucí pomáhá členům týmu s jejich projekty, tedy nenechá si o nich pouze reportovat, ale aktivně se zapojuje do jejich řešení.

Mějte klienta jako hlavní společný cíl

Každý tým by měl mít nějaký společný cíl, ke kterému směřuje. Ideální je, pokud je tímto cílem blahobyt klientů. Postavte týmovou politiku na kultuře zaměřené na klienta a motivujte členy týmu, aby pracovali vždy hlavně pro zákazníky.

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com