10 kroků k lepšímu leadershipu

S tolika změnami v našem globálním světě se mění i úloha lídrů, kteří se snaží zlepšit výkonnost a uspokojit potřeby zaměstnanců.

Na základě analýzy dat společnosti Gallup získaných od 60 milionů zaměstnanců z celého světa přinesl článek na hrzone.com 10 tipů, jak se stát lepším šéfem.

Ilustrační snímek

1. Pochopte své zaměstnance

Dnes mají mnozí pracovníci smysl pro cíl a touhu dále rozvíjet kariéru. To znamená, že mezi rolemi a generacemi existují rozdíly, a proto by se manažeři snažili ocenit motivaci jednotlivých zaměstnanců.

2. Buďte spíše kouč než šéf

Aby ze svých lidí mohli dostat to nejlepší, moderní manažeři by se měli snažit rozvíjet výkon, spíše než jen řídit.

3. Dohodněte se na jasných cílech

Manažer a zaměstnanec by měli spolupracovat při definování výkonnostních úrovní, které jsou náročné, ale spravedlivé.

4. Vysvětlete proč a nač

Zaměstnanci vykazují větší oddanost, pokud chápou svou roli v kontextu společnosti jako celku.

5. Buďte aktivní při formování cílů

Výzkumy naznačují, že když manažeři pomáhají koordinovat individuální výkony s cíli týmu, produktivita se zvyšuje o více než 50 %.

6. Pomáhejte s organizací práce

Vzájemná komunikace pomůže manažerům pochopit objektivní důvody nesplnění termínů. Zaměstnanci pak získají pomoc při stanovování priorit v případě více termínů.

7. Koučování jako průběžný proces

Zaměstnanci by měli mít pocit, že se mohou spolehnout na podporu svého manažera. Gallup navrhuje koučovací rozhovory jednou za týden jako ideální řešení pro udržení angažovanosti zaměstnanců.

8. Zodpovědnost za vlastní rozvoj

Koučovací rozhovory je třeba spojit se zodpovědností, aby si zaměstnanci byli vědomi pokroku a toho, jak se v budoucnu mohou dále zlepšovat.

9. Dívejte se dopředu spíše než zpět

Tradiční hodnocení výkonu se obvykle zaměřuje na minulost. V důsledku toho jsou často kritická a demotivující. Pohled vpřed je pozitivnější a konstruktivní.

10. Zaměřte se na silné spíše než slabé stránky

Tradiční přístup se opět zaměřuje především na nápravu slabých stránek zaměstnanců. Výzkumy však naznačují, že povzbudit lidi, aby dále rozvíjeli své silné stránky, přinese mnohem efektivnější výsledky.

-kk-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Zone