Dovednosti a role, které vaše firma bude potřebovat, aby efektivně zvládala práci na dálku

Po několika měsících práce na dálku máte pravděpodobně dobrý pocit z produktivity vašich zaměstnanců. Pokud jste zjistili, že vaše firma funguje optimálně i bez osobních interakcí, možná budete chtít zvážit distanční formu práce natrvalo. Problémy však mohou nastat, jakmile začnete posuzovat dovednosti a role nezbytné k tomu, aby vaše společnost úspěšně fungovala i v tomto novém režimu. Chcete-li pochopit, zda je pro vaši firmu vhodné přejít dlouhodobou formu distanční práce, přečtěte si, co bude nutné nejprve nastavit v oblasti HR, vedení lidí a technologií.

Ilustrační snímek

HR dovednosti a postupy

Zajištění přístupu zaměstnanců ke kvalitním personálním službám je klíčové pro dlouhodobý úspěch práce na dálku pro vaši firmu. HR tým proto musí jasně komunikovat očekávání a protokoly se zaměstnanci ohledně distanční práce. Komunikace by měla zahrnovat informace o době, kdy musí být zaměstnanci k dispozici, ale také například o podmínkách bezpečnosti práce a uzpůsobení vzdáleného pracovního prostředí. Zároveň je důležité poskytnout distančním pracovníkům přístupy do všech důležitých, kde se mohou přihlásit a kontrolovat své údaje včetně výplatních pásek nebo dovolené.

Personální oddělení fungující se zaměstnanci na dálku musí také pravidelně monitorovat zaměstnaneckou zkušenost a pravidelně zaměstnance oslovovat prostřednictvím komunikačních kanálů. Průběžná zpětná vazba je to nejcennější, co můžete od lidí získat, neboť můžete včasně identifikovat jejich nálady i pohnutky a zajistit opatření.

Distanční povaha práce bude klást jistě vyšší nároky na HR pracovníky, a tak je ke zvážení, zda některé typy personálních služeb nebude vhodnější outsourcovat a umožnit personalistům věnovat více času podstatným záležitostem.

Technologie

Posunutí priorit v oblasti technologií na vybavení domácích pracovníků vyžaduje zdroje. Vaši IT pracovníci budou muset vybudovat interní síťovou infrastrukturu, zvládnout bezpečný vzdálený přístup a připravit potřebné programy pro instalaci do domácích počítačů a dalších zařízení. Kromě dobře fungujících a bezpečných domácích pracovišť vyžadují distanční pracovníci také kvalitní nástroje pro komunikaci a spolupráci. Abyste zabránili tomu, že se zaměstnanci lidsky vzdálí svým spolupracovníkům a manažerům, je důležité investovat do komunikačních nástrojů investovat.

Manažerské dovednosti

Vedení lidí na dálku je něco naprosto odlišného, než když máte svůj tým na blízku a můžete s lidmi komunikovat osobně. Mezi zaměstnanci v kancelářském prostředí navíc existuje velká přirozená souhra, což pozitivně ovlivňuje jejich výkon a kreativitu. Na dálku to ale už tak dobře nefunguje. Budete muset změnit svůj přístup. Nechte své zaměstnance, aby si svou práci organizovali sami. Podporujete je ke sdílení, buďte transparentní. Neexistuje žádný univerzální přístup. Úspěch závisí na použití vaší intuice a vynalézavosti. Vedení musí také zhodnotit, zda jsou všichni manažeři firmy schopni zvládat nový způsob vedení lidí, respektive zda jsou schopni se na nové podmínky vůbec adaptovat. Ne každý manažer bude ochoten se přizpůsobit.

 

-bb-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum