Pravidla efektivních firemních prezentací

Vytisknout

Má vaše organizace příliš složitou kulturu vytváření prezentací? Pokud si nejste jisti, zamyslete se, jak často poradám vévodí dlouhé prezentace s desítkami slidů, kolik času lidé tráví vytvářením různých verzí prezentací a do jaké míry se tvůrci prezentací soustředí na vzhled slidů ve srovnání s výsledky, které mají přinést. Jak tedy zjednodušit a zefektivnit celý proces prezentování?

Nedělejte z prezentací souhrny dat

Smyslem prezentace je shrnout určité klíčové záležitosti tak, aby zaujala publikum, podnítila nové uvažování a dialog. Proto by měla obsahovat grafiku, videa a další poutavé prvky. Neměla by být jen skladištěm dat. Veškerá data můžete shrnout v tištěné zprávě, příloze nebo prospektu. Řekněte publiku, co ve zprávě je a jak to mají číst, nenuťte je, aby všechno četli hned na vašich slidech.

Ujasněte si smysl prezentace

Některé prezentace slouží jen k představení určitých myšlenek nebo materiálů. Na jiných jde o rozhodnutí, řešení problémů nebo hledání shody. Prezentaci i přípravu a ni proto začínejte s jasnou představou o tom, čeho chcete dosáhnout.

Zaveďte pravidla pro řízení prezentací

Zjednodušit firemní kulturu prezentací pomůže zavedení pravidel. V některých firmách požadují předložení textů prezentací účastníkům předem, aby se všichni mohli připravit. Jinde omezují počet slidů v prezentaci a jinde zase počet minut hovoru řečníka bez diskuse s ostatními.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace