Je vaše organizace pomalá a ospalá, když dojde na inovace? (2/2)

Pokud jste někdy přemýšleli, proč je pro velké společnosti těžké inovovat, v předchozím článku jste mohli vidět příklady možných kořenů tohoto problému. Nyní uvidíme pár dalších – a také to, co se s tím dá dělat.

Ilustrační snímek

Další kořeny nesnází

Když vedení nezavedlo žádný strukturovaný přístup k inovacím, je to těžké. Něco takového totiž velice pomáhá zaměstnancům inovovat. Má-li být strukturovaný přístup realizován, měl by jít napříč všemi funkčními a geografickými oblastmi.

Konzistence je zde klíčová, protože pokud bude očekáváno, že do inovačního procesu budou přinášet podněty pouze některé vybrané oddělení, inovační proces pravděpodobně ztratí mnoho cenných příspěvků, které by jinak mohly být využity.

Nastavte vhodnou strukturu

Pokud jste příliš zaměřeni na provozní záležitosti a staráte se jen o dodávání vašeho hlavního produktu nebo služby, může se stát, že ve společnosti žádný prostor pro inovace jakéhokoli druhu vlastně ani nezbývá. Když přemýšlíte o optimální struktuře pro podporu inovačního procesu, musíte vzít v úvahu také to, jaký druh inovací chcete: mají to být inovace inkrementální, radikální nebo disruptivní? ptá se nás web management-issues.com.

Potřebujete také ustanovit osobu, která bude odpovědná za koordinaci napříč různými inovačními iniciativami. Tato osoba musí mít hlavní pravomoc v otázkách inovací. Nezbytné je také mít vhodný mechanismus pro financování inovací.

Formulujte strategii

Musíte si vytvořit inovační strategii a dobře ji odkomunikovat. Spojte inovace s obchodními prioritami a zaměřte se na trendy na trhu, klienty a potenciální partnery. Všichni z nich vám mohou pomoci v inovačním úsilí.

Jak to celé uchopit správně?

Vytváření inovačních iniciativ a strategie je něco, co je třeba zajistit. Přitom však musíte neustále řídit provoz – a dělat oboje je obtížné. Prvním krokem zcela jistě bude to, že vytvoříte inovační strategii. Stačí jen hrubý, základní směr. Nechte zaměstnance, kteří jednají s klienty, aby vám postupně dodali podklady a strategii jste tak postupně doladili.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues

Články v sérii

Aktuální

Je vaše organizace pomalá a ospalá, když dojde na inovace? (1/2)

Aktuální

Je vaše organizace pomalá a ospalá, když dojde na inovace? (2/2)