Jak se stát vizionářem

Vytisknout

Jistá část odborných kruhů přirovnává manažera k vizionáři. Myslí tím, že manažer má vždy nějakou vizi, neboli schopnost vidět neviditelné a splnit to, co se zdá být nesplnitelné, které věří. Taková vize je na cestě k dosažení vytyčeného cíle vede ke kreativitě, inovacím, hlubšímu zamyšlení. Základem úspěchu přitom stále zůstává bezmezná důvěra ve splnění vize, kterou však není lehké udržet. Doba mezi vymyšlením a úspěšnou realizací vize je vesměs dost dlouhá na to, aby v jejím rámci manažer začal nalézat pochyby a odrazování. Nelze vyloučit ani chvíle, kdy zcela ztratí ve svou původní vizi důvěru. Pak nachází temné období skepse a hledání nové vize.

Nalézt novou vizi je po předchozím neúspěchu velmi složité. Mnozí manažeři mají pocit, že k hledání nové vizi již nemají fyzických ani psychických sil. To je ovšem pouze subjektivní pocit. V takové chvíli by si měli uvědomit, že je potřeba věřit nejen v sílu své myšlenky, ale i v sílu své osobnosti. Je třeba zůstat optimistou. Chce-li manažer opravdu zmobilizovat své síly a vyvinout novou vizi, měl by potupovat takto:
1. Přemýšlejte a snažte si zapamatovat vše, co vás v souvislosti s daným problémem napadne
2. Hledejte inspiraci v minulosti.
3. Vytvořte si vlastní postoj a konfrontujte jej s postoji ostatních či vlastními postoji předešlými.
4. Postavte svůj postup na akčním řešení.
5. Distribuujte svoji vizi ve formě rozličných předmětů (fotografie, obrázky, koláže).
6. Ztělesňujte změnu, novaci.

**Datum vydání:** XI/2002
Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace