Čím více, tím méně

Čím více, tím méně

Prodejní kampaně, které dříve trvaly půl roku nebo celý rok dnes trvají jeden měsíc. Čím více pak jedna firma využívá výhod krátkodobých kampaní, tím více nutí ostatní firmy postupovat stejným způsobem. Platí to nejen na úrovni zákazníků a obchodních partnerů, ale i na úrovni individuální. Čím více zaměstnanců postupuje rychlými kroky s vidinou krátkodobých cílů, tím více jsou jejich kolegové nuceni k témuž.

Autor článku nazývá tento trend zákonem expandující bezprostřednosti. Je to trend, který podtrhuje jednu velkou pravdu současného moderního byznysu – každý je ve stejné situaci, čelí stejným tlakům k bezprostřednímu jednání, prokazatelným krátkodobým výsledkům a většímu objemu práce, než je možné zvládnout. Navíc se nezdá, že by se tato situace měla změnit. Každý bude nucen hledat nové způsoby, jak efektivněji využít svůj čas.

-kk-

**Datum vydání:** IX/2004
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com