Zpětná vazba nemusí být nepříjemná. Stačí změnit přístup

Většina manažerů velmi dobře ví, jak důležité je sdílet zpětnou vazbu. Přesto však někdy raději mlčí, protože se nechtějí dotknout svých podřízených, demotivovat je a vytvářet nepříjemnou atmosféru na pracovišti. Na jednu stranu to zní pochopitelně, ale rozhodně to není vhodný způsob řízení lidí. Zaměstnanci se mohou jen těžko zlepšit, když nebudou vědět v čem.

Ilustrační snímek

Pokud i vy máte někdy sklony nesdílet konstruktivní zpětnou vazbu, i když víte, že byste měli, zkuste změnit uvažování. Následující doporučení přinesl server The Muse.

1. Přestaňte se bát, že se budete cítit nepříjemně

Představy o tom, jak nepříjemné je vyjádřit někomu kritiku, bývají většinou horší než realita. Ve skutečnosti půjde jen o krátkodobý pocit, který můžete přijmout jako fakt.

Jak změnit uvažování: Bude to trochu nepříjemné, ale to je normální. Konstruktivní kritika pomůže k růstu podřízeným i vám jako manažerovi.

2. Přestaňte se bát, že se podřízení budou cítit nepříjemně

Empatičtí manažeři se snaží chránit ostatní před špatnými pocity, což ale neprospívá nikomu. Ve skutečnosti nemůžete předem vědět, jak se kdo bude cítit, a zaměstnance tak připravujete o možnost rozhodovat o sobě.

Jak změnit uvažování: Manažer musí chtít to nejlepší pro svůj tým. Když mu na podřízených záleží, nebude jim nic tajit, ale naopak je podpoří v tom, aby se mohli neustále zlepšovat.

3. Přestaňte se bát, že kritika zhorší vaše vztahy

Dobré vztahy v týmu nestojí na tom, že si budete vzájemně říkat jen dobré věci. Pokud vidíte nějaký problém, mlčením jej nevyřešíte.

Jak změnit uvažování: Dobré vztahy vytváří otevřená komunikace. Sdílení kritické zpětné vazby vztahy s podřízenými posílí, protože se budete společně snažit být lepší.

-kk-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse