Zbavte se těchto návyků a staňte se mistrem komunikace

Ilustrační snímek

Komunikace někdy nebývá tak efektivní, jak byste potřebovali. Jelikož však komunikace je základem vašeho vlivu a právě vliv je hlavním nástrojem každého manažera pro zlepšování pracovního výkonu jeho týmu, je v takovém případě třeba na komunikaci zapracovat. Lepší komunikace může často i zachránit důležité vztahy. Web fastcompany.com upozornil na několik nejčastějších důvodů problémové komunikace, kvůli kterým je možná problematická i ta vaše.

1. Vaše komunikace není dvousměrná

Vytvořte kulturu společných hodnot a sdílených cílů. Důraz klaďte na spolupráci. Způsob, jakým komunikujete, je samozřejmě důležitou součástí kultury. Proto nemluvte stále jenom v monolozích.

2. Používáte příliš složitý jazyk

Možná to děláte proto, abyste se vyhnuli přímé odpovědnosti nebo jen chcete zapůsobit na nadřízené či podřízené. V každém případě to ale musíte změnit. Začněte mluvit jasně a srozumitelně, protože složitý jazyk nedokáže vyvolat dostatečnou akci. Vyjádřete své myšlenky a priority jednoduše, aby nejasnost neměla šanci.

3. Požíváte nevhodná slova

Když se nehlídáte, můžete používat nevhodná slova, která některé lidi mohou urazit. Oni se pak logicky soustředí spíše na tato necitlivá slova než na to, co má vaše komunikace skutečně sdělit. Pokud nejste taktní, lidé zkrátka budou vnímat vaše nevhodné obraty a slova jako rušivé prvky. Chcete-li být přesvědčiví, formulujte své myšlenky s rozmyslem. Používejte vhodná slova, aby pro vaše publikum bylo snadné soustředit se na obsah.

4. Nemáte potřebnou důvěru

Když lidé, ke kterým mluvíte, vědí, že někdy lžete nebo upravujete pravdu, nemohou vám důvěřovat. Podobně je to mu i v případech, pokud jste někdy někoho neoprávněně obvinili nebo jste odmítli zodpovědnost za své selhání. To vše znesnadňuje upřímnou komunikaci. Dalším častým problémem je nekonzistence. Když se cíle a priority mění ze dne na den a vše se neustále předefinovává, budou lidé neurotičtí a zmatení. Držte se pravdy a komunikujte konzistentně. Také používejte pozitivní a otevřenou řeč těla.

-jk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company