Zaměstnanci potřebují uznání

Peníze sice nalákají zaměstnance na určité pozice, udržet je ale pomáhají i další faktory. Autor článku provedl u příležitosti vydání jedné ze svých knih o managementu průzkum a zjistil, že zaměstnance na jejich místech drží z největší části uznání jejich okolí a nadřízených. Řada manažerů nedokáže dodat zaměstnancům pocit uznání. Vytvoření programu, který zaměstnancům tento pocit dodá přitom není nijak složité.

Správně vytvořený motivační program, který dokáže zaměstnancům projevit uznání nadřízených, by měl zároveň vytvářet i atmosféru kamarádství, sdílených hodnot a pozitivního myšlení. Měl by zaměstnancům umožnit oslavu jejich úspěchů a pěstovat v nich dobrý pocit z toho, kým jsou a pro koho pracují. Vytvoření takového programu v zásadě vyžaduje dvě konkrétní věci:

- Zjistěte, co přesně vaše zaměstnance motivuje. I když si myslíte, že je nejvíce zajímají peníze, může je ve skutečnosti daleko více zajímat například parkování.
- Program musí být variabilní. Každý program se po nějaké době stane nudným a je třeba jej změnit nebo upravit (opět po konzultaci se zaměstnanci).

**Datum vydání:** V/2003
Zdroj: chartcourse.com - Stránky amerického konzultanta Gregory P. Smithe věnované vedení, retenci zaměstnanců, budování týmů a řízení zněm.
Zobrazit přehled článků ze zdroje chartcourse.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace