Zákazník nemá vždy pravdu. Co s tím?

Nejen lidé působící na volné noze, ale také podniky musí často vážit, jak budou zacházet se svými klienty. Pokud totiž narazíte na problémového klienta, který se mýlí, ale nikdy by to nepřiznal, nesmíte se nechat slepě vést předpokladem, že „zákazník má vždy pravdu“. 

Ilustrační snímek

Když  budete klientovi na vše kývat, může to pomoci oddálit konflikt, ale ve výsledku to povede jen k horší a horší situaci. Lepší je mít na paměti nejlepší zájem klienta a využít následující 4 kroky k deeskalaci situace, které doporučuje server addicted2success.com.

4 kroky, se kterými zvládnete každého náročného klienta:

1. Poukažte na společné cíle

Chcete-li zmírnit složitou situaci s klientem, snažte se najít nějaký společný cíl. Tím dokážete, že jste vlastně na jedné lodi. Prostě s klientem mluvte a snažte se vytvořit nějaký cíl, který můžete sdílet.

2. Ujistěte klienta, že máte ty nejlepší záměry

Neshody a konflikty se prostě objevují. Váš klient byl s něčím nespokojen, asi s vašimi službami, které mu poskytujete. Když to nastane, klient předpokládá, že pravděpodobně usilujete o něco jiného než o jeho spokojenost. Proto se ujistěte, že vše, co děláte, je viditelně motivováno snahou a úsilím klientovi pomoci. Posílíte tak vzájemný vztah s klienty.

3. Nabídněte řešení

Každý stresující klient se uklidní, když konečně najdete řešení svého problému. Mělo by mu být tak trochu ušito na míru a přizpůsobeno příčině jeho problému. Každá situace bývá jedinečná, a proto musíte opravdu přemýšlet a zvážit všechny faktory. Potom byste však měli objevit jasné řešení. A co je nejdůležitější, musíte se vžít do pozice klienta. Jen tak pochopíte, co je skutečně potřeba udělat nebo změnit.

4. Omluvte se

Klient nemusí mít pravdu, ale i tak byste vždy měli vzít vinu na sebe. Dokonce i v případě, kdy to celé není vaše chyba. Buďte profesionální a vezměte tu odpovědnost na sebe. Důležité je omluvit se ve vhodnou chvíli. A pak teprve můžete pokračovat dál.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success