Většina týmů fungujících na dálku se dostává do problémů ve chvíli, kdy dojde na interní komunikaci. Nejspíš máte své komunikační plány, očekávání i standardy. Když je však nebudete dodržovat, problémy mohou nastat velmi záhy. Postupně se mohou objevit špatné návyky. Když zaměstnance nebudete činit zodpovědnými, vygraduje situace ještě silněji.
Leden může být příležitostí pro to promyslet, jak spolu pracujete a jak byste spolu pracovat měli. Web management-issues.com.doporučuje následující kroky.
1) Skutečně sepište komunikační plán
Prostě to sepište. Pokud už formální komunikační plán máte, pravděpodobně jej bude třeba revidovat. Prodiskutujte to s ostatními.
Když jsou pravidla pro vzájemný kontakt vyvěšena a jsou všem na očích, je mnohem snazší spojovat lidi s jejich zodpovědnostmi. Zajistěte, aby byla naprosto jasná očekávání ohledně včasnosti odpovídání na zprávy nebo pravidla pro kontaktování lidí mimo jejich pracovní dobu.
2) Zajistěte, aby pravidla (nebo celý plán) byla vždy aktuální
Lidé čas od času změní telefonní číslo nebo dobu, po kterou je můžete kontaktovat, proto aktualizujte veškeré kontaktní údaje. Také se pravidelně ptejte, co funguje a co ne.
3) Zkoumejte, jak váš tým komunikuje
Jaké informace se ztrácejí nebo nejsou k dispozici? Problémy, které identifikujete, by měly být vyřešeny v rámci týmu. Porozhlédněte se po nových nástrojích nebo nastavte nové procesy.
-jk-