Vaše zaměstnanecká politika se může zdát v pořádku. Ovšem jen vám

Mnoho manažerů se děsí toho, kdy za nimi do kanceláře přijde někdo ze zaměstnanců s nějakým problémem. Mnoho manažerů se ale současně domnívá, že jejich politika a komunikace se zaměstnanci je dobrá. Ovšem jejich podřízení dodávají, že jen do té doby, než někdo z nich přijde se špatnou zprávou. Manažer je pak až poslední osobou, za kterou zaměstnanec s problémem jde. Zatímco dveře manažerské kanceláře jsou otevřené, mysl manažera zůstává zavřená.

Manažeři si ani neuvědomují, jaký dopad má jejich chování na zaměstnance. Tón hlasu, výraz obličeje a slovní zásoba – to jsou velmi diskutovaná témata mezi kolegy v týmu. Myslíte si, že se vás to netýká? Pak zkuste sledovat, jak na vás vaši zaměstnanci reagují. Tím nejlépe vysledujete váš styl vedení.

Například vaše chování k zaměstnanci, který na posledním projektu zklamal. Vaše reakce bude nejspíše taková, že ho budete nyní z práce na projektech vynechávat. Správná reakce by ale měla být taková, že ho naopak budete do všeho zapojovat a držet nad ním ochranou ruku do té doby, než bude zase schopný sám uspět.

Pokud jste měli někdy s nějakým zaměstnancem problém, měli byste věc považovat za vyřízenou a nepřipomínat to při každé příležitosti. Reagujete na špatné zprávy slovy: „Já bych se z toho p…“? Tak to je všechno špatně. Vy jste ten, kdo musí zachovat chladnou hlavu a vyslechnout si zaměstnance. 

Pokud se o problému dozvíte jako poslední nebo ještě z úplně jiného oddělení, signalizuje to, že je něco špatně, protože se zaměstnanci báli za vámi s problémem jít. Vy sám musíte dát svému týmu najevo, že za vámi mohou kdykoliv a čímkoliv přijít.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace