Váš šálek kávy

Šálek kávy může být účinným manažerským nástrojem. Prosté pozvání druhého člověka na kávu vám totiž dává možnost sednout si s ním, naslouchat a učit se. Taková konverzace nabízí i možnost silně motivovat zaměstnance. Manažer se může dozvědět mnohé o sobě, o svých zaměstnancích, firmě či dokonce konkurenci. Předejde nežádoucím konfliktům.

Pravidelné schůzky s klíčovými zaměstnanci mohou narušovat různé faktory. Proč je tedy nepozvat na kávu, společně se neposadit a nepohovořit v klidu bez zvonění telefonu a dalšího vyrušování? Pozvání na kávu přitom neznamená nucení druhých do pití tohoto nápoje. Existuje přece mnoho alternativ a smyslem pozvání je společný hovor. Jen byste měli pít něco levného a rychle hotového, vyvarovat se alkoholických nápojů. Stále je třeba mít na paměti účel schůzky v kavárně namísto kanceláře – dozvědět se od druhé osoby něco nového. Důležité je projevit zájem o myšlenky druhých, aktivně naslouchat.

-kk-
Article source About Management - part of the About.com website focused on management
Read more articles from About Management