Umění nenásilného přesvědčování

Pokud chcete v byznysu někoho o něčem přesvědčit, měli byste se mu umět dostat do hlavy, zkrátka znát své publikum a jeho zájmy.

  • Zvolte si svou chvíli. Uvědomujte si stav mysli svého publika a z něho usuzujte, kdy bude možné je přesvědčit. Například po složitém jednání vedení firmy není nejvhodnější doba.

  • Vytvořte dobrou náladu. Trocha lichocení není na škodu. Když vás publikum bude vnímat příznivěji, bude otevřenější přesvědčení.

  • Dělejte to, co oni. Stejnou řečí těla navážete silnější emoční vztah a dosáhnete větší otevřenosti k jednání. Ukažte svému publiku, že je v jeho nejlepším zájmu s vámi souhlasit.

  • Vyprávějte příběh. Například příběh o recepční, která si všimla, že se klientovi zastavily hodinky a koupila mu novou baterii, vypovídá o proaktivních zákaznických službách více než seznam dvaceti teoretických doporučení.

  • Popište konečný výsledek. Ukažte, jak nová situace bude lepší než ta současná.

  • Nechte je zapojit se. Pokládejte otázky, které povedou publikum k vašemu závěru. Lidé mají větší tendenci souhlasit, pokud cítí, že k danému závěru dospějí alespoň částečně sami.

  • Popište celý případ. Jasně formulujte pro a proti své vize. Nabídněte řešení, která pomohou publiku udělat ze slabých stránek silné.

  • Udělejte jim laskavost. Řekněte publiku, co na oplátku uděláte vy pro ně.

  • Využijte své spojence. Odkazujte na názory někoho, kdo je pro publikum respektovanou autoritou.

  • Mějte plán. Zvažte cestu, na níž se chcete vydat a co budete dělat s odporem. Buďte připraveni případně svůj plán změnit.

-kk-
Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues