"To není moje vina..."

Samozřejmě, ne vždy se nám daří plnit vše podle našich plánů a představ. Jaký je ale rozdíl mezi skutečným důvodem a výmluvou? Rozhodně velký. Server The Daily Muse připravil 3 nejvýznamnější výmluvy, které byste v zaměstnání používat neměli a už vůbec ne jako manažeři:

1. „Doprava dnes ráno byla strašně zacpaná.“

Samozřejmě, někdy se stává, že doprava je skutečně příčinou vašeho pozdního příchodu. Začátek září hned po prázdninách je konec konců dobrým příkladem. Pořád byste ale v 9 z 10 případů měli v zaměstnání být včas. A co teprve, když vás čeká důležitý meeting! Vaši kolegové rychle poznají, kdy se z výjimky stává pravidlo. Buďte raději upřímní.

2. „Ještě čekám, až se mi ozvou z...“

Je to snadné svést zodpovědnost na někoho jiného, kdo není přítomen, když meškáte termín. To poslední, co chce váš nadřízený slyšet je, že za vzniklé prostoje může vlastně Failová z finančního. Je mu jedno, co se děje v „zákulisí“ projektu. Zajímá jej výsledek, který máte dodat právě vy. Nehledě na to, že paní Failovou také nepotěšíte, až se k ní váš projev o jejím pochybení donese (ať už je to pravda nebo ne). Zjišťujte pravidelně průběh projektu, a zda mají všichni potřebné informace k dokončení svého dílu práce.

3. „Já nevím...“

Tohle je královna všech výmluv. Nejste a ani nemůžete být chodící encyklopedie s odpovědí na všechno. Pokud ale pouze krčíte rameny a nezajímáte se o možné řešení problému, už se jen vymlouváte. Řešení je jednoduché. Jakmile si nevíte rady, ptejte se. Vaši kolegové také možná ocení příležitost ke koučinku někoho dalšího.

Máte nějaké vlastní „oblíbené“ výmluvy?

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse