Firmy si mnohdy neuvědomují, že svým přístupem k zaměstnancům a pravidlům výkonu práce každý den systematicky ničí kreativitu svých lidí. To se samozřejmě negativně odráží nejen na zaměstnancích, ale na organizacích jako takových. Chcete-li se ujistit, že to není váš případ, začněte tím, že vyloučíte následující typické překážky v rozvoji kreativity.
Odmítáte jakékoli riziko
Držíte se osvědčených způsobů a nové nápady vnímáte jako přílišné riziko.
Příliš omezujete čas a další potřebné zdroje pro plnění úkolů
Určujete nereálné termíny a neposkytujete žádnou či jen omezenou podporu.
Sledujete každý krok svých lidí
Chcete mít pod kontrolou vše do nejmenších detailů, a tak nenecháváte zaměstnancům žádný prostor pro samostatnou činnost.
Nepodporujete diverzitu týmů
Myslíte si, že členové týmů si mají být co nejpodobnější, aby se jim společně dobře pracovalo.
Přidělujete zaměstnancům špatné pracovní role
Nejpohodlnější řešení nebývá to nejlepší. Zaměstnanci by ve svých rolích měli cítit neustálé výzvy.
Opomíjíte zpětnou vazbu
Spoléháte na to, že vaši lidé sami poznají, jaké výsledky od nich očekáváte, co dělají dobře a co špatně.
Chcete okamžité výsledky
Akceptujete kreativní řešení jen tehdy, pokud zaměstnanec prokáže jejich okamžitý přínos firmě.
Chcete, aby všichni pracovali stejně
Diktujete zaměstnancům, jak mají dělat svou práci bez ohledu na jejich potřeby a osobní názory.
Nenabízíte podporu
Kritizujete zaměstnance na jejich kreativitu a upozorňujete pouze na jejich chyby.
Nenabízíte odměny
Odměny za kreativní přístup k práci nemusejí být finanční. Možná vás překvapí, že vašim lidem stačí slyšet, že dělají dobrou práci a jsou přínosem pro váš tým. Čím konkrétnější při pochvale budete, tím lépe.
-kk-