Stážisté ve vašem týmu: Musí to být nutné zlo?

Ilustrační snímek

Léto je tady a polovina vašeho týmu je na dovolené. Snažíte se zvládat hromadící se úkoly v méně lidech a do toho přicházejí stážisté. Teď abyste se ještě starali o ně... Jako byste neměli dost své práce... Pokud uvažujete tímto způsobem, zkuste se nad tím zamyslet ještě jednou. Stážisté vám mohou opravdu pomoci, když je dokážete přijmout jako členy týmu. Berte je s sebou na porady i do terénu. Očekávejte od nich aktivní účast – zapojení do řešených problémů a nové nápady. Čím více se budou cítit součástí vašeho týmu, tím větší budou mít motivaci vám pomoci.

Připomínejte si, že stážisté, kteří k vám přicházejí, byli vybráni na základě svých talentů a možností přispět, nikoli proto, aby vám dělali poslíčky. Nechat je pouze kopírovat nebo nosit kávu by tudíž byla velká škoda. Zkuste je požádat o radu v nějaké věci, kterou již delší dobu řešíte. Pohled zvenčí často přináší překvapivě jednoduchá řešení.

Berte stážisty jako budoucí zaměstnance

Možná si říkáte, že byste sami vyřešili určitý úkol rychleji a lépe než stážista. To se pak ale váš stážista nic nenaučí. Vaše role vůči stážistům není jen manažer, ale především mentor a kouč. Máte tak šanci pomoci někomu, kdo se chce věnovat vašemu oboru. Vzpomeňte si sami na sebe – byli byste rádi, kdyby vám v začátcích někdo více pomohl?

Stážisté by od vás měli slyšet, jak důležitá je pro firmu práce, kterou dělají. Měli by slyšet, že i vy osobně si ceníte příležitostí spolupráce s novými lidmi a nových nápadů, které z ní vzejdou. Chovejte se k nim jako k budoucím zaměstnancům, které máte příležitost poznat předem.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com