Všichni manažeři mají seznamy svých denních úkolů. Často to však vypadá, že den má málo hodin na to, aby stihli všechny vykonat. Je třeba uvědomit si, že seznam sám o sobě nestačí. Úkoly je třeba roztřídit podle důležitosti. Manažer by měl vybrat ty nejdůležitější a soustředit se pouze na ně. Znamená to hledat související zdroje, měřit pokroky a odměnit se za úspěšné dokončení.
Manažeři zaznamenávají své úkoly do tabulkových procesorů, na papír, do přenosných počítačů nebo kalendářů. První krok k úspěšnému plánování úkolů je tedy zaznamenat vše, co bude třeba vykonat. Pak přichází na řadu selekce podle důležitosti. Nejjednodušší je asi označit úkoly písmeny A, B, C. A budou úkoly, které je třeba splnit týž den před odchodem domů. Úkoly B pak budou sice důležité, ale ne natolik, aby bylo nutné vykonat je ve stejný den. Pro úkoly C určí manažer nejvhodnější dobu teprve v budoucnosti. Spolu s vymezením nejdůležitějších úkolů hraje důležitou roli také odhad doby potřebné k jejich dokončení.
Každý večer před odchodem z kanceláře by měl manažer věnovat čas aktualizaci svého seznamu úkolů. Spíše než přemýšlet o tom, které z dílčích úkolů nestihl dokončit, by se měl pochválit za úspěšné splnění priorit. Efektivní řízení času si žádá propracovaný plán.
-kk-
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu