Sedm tipů, jak s vaším týmem dosáhnout dlouhodobého úspěchu

Úspěch při vedení týmu pracovníků do velké míry závisí na tom, jak dovedete strategicky plánovat, jak umíte z manažerské pozice předvídat budoucí trendy ve vaší oblasti a jak moc udržitelně nastavíte vaše týmové pracovní procesy. Jak dosáhnout nejenom krátkodobého, ale i dlouhodobého úspěchu? Zde je sedm tipů.

Ilustrační snímek

Nezapomínejte na rozvoj a vzdělávání

Jenom ti pracovníci, kteří se dlouhodobě rozvíjejí, mohou dosáhnout dlouhodobého úspěchu. Pamatujte, že svět se neustále vyvíjí a patří těm, kteří jsou schopni se na tento vývoj adaptovat.

Mějte připravené scénáře pro krizové situace

Dlouhodobě a krátkodobě úspěšné týmu od sebe odděluje to, jak dobře umí reagovat na krize. Web Entrepreneur proto radí připravit si plány na nejrůznější (byť obecně definované) krizové situace, které mohou v budoucnu nastat.

Budujte procesy, které jsou flexibilní a dají se rychle změnit

Vaše pracovní procesy v rámci týmu by měly být na jednu funkční, ale na druhou stranu i flexibilní. Tak, abyste je mohli rychle upravit, pokud přijde nečekaný vývoj nebo změna.

Vybudujte si tým lidí, kteří spolu vycházejí po lidské stránce

Dobrá nálada a ochota spolupracovat jsou pojítkem, které drží členy týmu pohromadě. A které jim pomáhá překonávat výzvy a dosahovat dlouhodobých úspěchů.

Naučte se delegovat práci

Úspěšná a efektivní delegace práce je základem úspěchu. Pokud tuto schopnost nemáte nejen vy (tedy manažer), ale i tým jako celek, dost možná nezvládnete první nečekaný nápor úkolů, které vás mohou potkat.

Dejte podřízeným dostatečnou autonomii

Centrálně a direktivně řízený tým nikdy nemůže být natolik flexibilní, aby obstál tváří v tvář překážkám a výzvám, které dnešní dynamická doba přináší. Vybudujte si z vašich podřízených samostatně pracující a uvažující jednotky, které mají svou vlastní autonomii a které dělají ta správná rozhodnutí i ve chvíli, kdy vy máte jinou práci.

Naslouchejte svým podřízeným

Vaši podřízení jsou studnicí nejrůznějších nápadů a iniciativ. Ne vždy musí být tyto nápady nosné. Velmi často ale jsou. Naslouchejte proto svým pracovníkům a nepovažujte sebe za jediného člena týmu, který umí přicházet s konstruktivními připomínkami.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com