Rozvíjejte vzájemné sympatie se zaměstnanci

Ilustrační snímek

Je všeobecně známé, že lidský faktor je důležitým prvkem fungování organizace. Může však být velmi ošemetný v případě vztahů mezi zaměstnanci a manažery. Někteří tvrdí, že dosahovat vysokých výsledků lze i bez hlubších vzájemných sympatií mezi manažery a jejich týmy. Avšak podle serveru Forbes se tak stává jen zhruba v 1 z 2000 případů. Tento online magazín proto nabízí 7 tipů, jak si zajistit lepší vztahy s vlastními zaměstnanci:

1. Sdílejte pozitivní emoce

Jakékoliv pocity, které dáváte na pracovišti najevo, ostatní intenzivně vnímají. Stejně jako frustrace, únava z nemoci nebo vztek mohou být šířeny i pozitivní emoce. Snažte se, aby předčily ty negativní.

2. Buďte féroví

Mohou se na vás ostatní spolehnout? Důvěřují vám? Získejte si sympatie ostatních za své férové a spolehlivé jednání.

3. Nebuďte individualisté

Vaši podřízení nejsou vaší konkurencí. Spolupracujte a diskutujte společně všechny úkoly.

4. Podávejte pomocnou ruku

Buďte mentory, kouči a učiteli, kteří zaměstnancům pomáhají nalézat tu správnou cestu při řešení úkolů a problémů. Vytváříte tak pevné vazby založené na důvěře ve vaše vědomosti a schopnosti.

5. Inspirujte druhé

Oblíbenost lídra nespočívá jen ve vyvíjení tlaku na zaměstnance, ale zejména ve schopnosti táhnout vlastní tým směrem vytyčenému cíli a inspirovat jej.

6. Soustřeďte se na budoucnost

Zaměstnanci, kteří nemají představu o současném stavu ani požadovaných cílích, jsou velmi rychle frustrovaní. Buďte vizionářem, který se soustředí na budoucnost a efektivně motivuje zaměstnance představami o dalším vývoji.

7. Nechte se ohodnotit

Přijetí zpětné vazby od zaměstnanců vám napomůže se lépe zorientovat v sympatiích i antipatiích vůči vaší osobě. Přijměte případná opatření ke změnám.

-bn-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com