Přišel jsem, přesvědčil jsem, zvítězil jsem (1/2)

Váš úkol je jasný. Máte vystoupit s prezentací před náročným publikem, které navíc potřebujete přesvědčit k podpoře určité myšlenky nebo nákupu určitého produktu. To se ale snadno řekne... Pokud vám z toho už předem vstávají hrůzou vlasy na hlavě, nepropadejte panice. Přečtěte si praktické tipy, jak připravit a přednést prezentaci tak, abyste uchvátili. Až uslyší vaši řeč, budou vám chtít utrhnout ruce.

1. Miřte na problémy: Nemluvte příliš o tom, co máte za sebou. Tím si důvěryhodnost nezískáte. Raději byste se měli soustředit na své schopnosti. Kde díky nim můžete přinést nějakou hodnotu? Nemáte mluvit o své firmě nebo oddělení. Jste zde, abyste vyřešili určité problémy. To jinými slovy znamená: vaše publikum má problém a je připraveno na jeho řešení vynaložit peníze.

2. Miřte na námitky: Vždy se snažte dopředu zareagovat na všechny námitky, o kterých víte. Je váš návrh drahý? Uveďte důkazy toho, že se přesto vyplatí. Vnímá vás publikum jako riziko? Ujistěte se, že vyzařujete stabilitu a spolehlivost.

3. Začněte pokaždé nanovo: Nespoléhejte se na recyklování starých prezentací. Nikdo navíc nebývá nadšen z povšechných informací, které jsou příliš obecné.

4. Buďte kreativní a vyčnívejte za řady: Pomůže vám k tomu originalita a humor. Můžete zapracovat aktuální odkazy a reference nebo své prezentaci dejte určité téma. Díky tomu se nestane, že by na vás zapomněli ještě dříve, než po prezentaci nastoupíte do auta.

5. Nikdy po svém publiku nechtějte, aby četlo. Když vaše publikum čte, nevnímá to, co říkáte. Proto vám velké bloky textu v prezentaci rozhodně nepomáhají. Nechcete přece ztratit pozornost svého publika.

6. Nebojte se odchýlit od tématu prezentace. Klidně opusťte strukturu svého PowerPointu ve prospěch živé a zaujaté diskuze, když je to dobré pro prodej vaší myšlenky. Zdravý dialog a aktivní konverzace jsou účinné, když potřebujete někoho přesvědčit.

7. Podporujte dialog i jinak – vytvářejte místa, na kterých je možné se zastavit: Dialog nesmí a ani nemůže být jednosměrný. Nervózní prezentující se často snaží dostat co nejrychleji na konec. Vy však musíte konverzaci umožnit se rozvinout. Je jedno, jak je vaše prezentace přesvědčivá, musíte v ní vytvořit místa pro přestávky, kde bude možné vyprovokovat nějakou reakci nebo komentář a začít tak skutečný dialog.

Dodržujte tato základní pravidla, doporučuje web expertbusinessadvice.com. Kdy? Kdykoli potřebujete někoho přesvědčit.

-jk-

Zdroj: Expert Business Advice - americký informační server pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Expert Business Advice

Články v sérii

Aktuální

Přišel jsem, přesvědčil jsem, zvítězil jsem (1/2)

Aktuální

Přišel jsem, přesvědčil jsem, zvítězil jsem (2/2)