Přerušování ostatních – zlozvyk, kterého se jako manažer musíte zbavit

Dobrý manažer je především i někdo, kdo dovede s ostatními skvěle komunikovat. A to mimo jiné znamená, že nesmí ostatní přerušovat. Problém s lidmi, kteří přerušují ostatní, je ten, že si často svůj zlozvyk buď vůbec neuvědomují, nebo si nepřipouštějí, jak moc nepříjemný zlozvyk to je. Jestliže jste někdy měli tu smůlu, že jste se bavili s lidmi, kteří vás přerušovali, dobře víte, že je to velmi otravně. A vy jako manažer musíte naopak svým podřízeným naslouchat a musíte jim dávat najevo, že vás jejich názor zajímá. Pokud víte, že občas přerušujete ostatní lidi, ať už své podřízené nebo kolegy, zde je několik tipů, jak se tohoto nepříjemného zvyku zbavit.

Ilustrační snímek

Předem si napište plán jednání

Ještě před samotným jednáním s podřízeným nebo před poradou si napište body, kterým se chcete věnovat, případně reakce na situace, které by pravděpodobně mohly nastat. V průběhu toho, kdy druhý člověk mluví, si občas můžete napsat poznámku, co následně chcete říci. Zabráníte tak tomu, že se budete snažit honem něco říct a daného člověka přerušíte, protože se bojíte, abyste nic nezapomněli.

Nebojte se ticha

Web Psychology Today radí, že byste se měli před tím, než začnete mluvit, na dvě vteřiny odmlčet. Nezačněte mluvit hned. Zaprvé si lépe utřídíte myšlenky. Zadruhé k danému člověku vyšlete signál, že nečekáte pouze na to, až přestane mluvit, ale že i přemýšlíte nad tím, co říká. A zatřetí se dvouvteřinovým tichem ujistíte, že ten druhý již skutečně domluvil.

Vědomě na řešení problému pracujte

Prvním a nejdůležitějším krokem ale je, abyste si přiznali, že máte problém, a aktivně se během interakce s podřízenými nebo kolegy snažili jim do řeči neskákat. Skutečně poslouchejte, co daný člověk říká, zamýšlejte se nad tím a následně po určité úvaze reagujte. Nebojte se ticha. Mnoho lidí se snaží mluvit hned potom, co druhý domluví, ale ticho může být velmi účinným a silným způsobem, jak dodat svým vlastním slovům větší váhu. Stejně tak, pokud necháte druhého člověka maximálně vymluvit, může vám jeho způsob komunikace říci více, než kdyby reagoval na nějakou vaši otázku.

 

-mm-

Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today