Porady tým nestmelí

Ilustrační snímek

Čas ztracený na zbytečných či špatně připravených poradách je velmi drahý. Schválně si zkuste spočítat hodinový výdělek všech účastníků a možná se budete divit. A to nepočítáme všechny příležitosti, kterých mohli tito účastníci čase takové porady využít... Potřebujete-li skutečně svolat poradu, vyvarujte se následujících chyb.

1. Nescházejte se v konferenční místnosti

Dobrá porada řeší určitý problém, nastavuje nový směr, přichází s novými akčními plány. Chcete-li toho dosáhnout, nescházejte se na nudném místě, kde vás nic nepodnítí ke kreativitě. Jděte přímo ke zdroji problému a sledujte jej v reálu.

2. Nepřemýšlejte v půlhodinových intervalech

Nerozvrhujte poradu např. od 9:00 do 9:30, když ve skutečnosti potřebujete jen deset minut. Vždy předem naplánujte délku setkání podle toho, co potřebujete vyřešit a seznamte všechny účastníky s tím, jak dlouhá porada bude.

3. Nepořádejte porady za účelem sdílení informací

Informace můžete sdílet kdykoli před poradou prostřednictvím libovolného komunikačního kanálu. Lidé by se měli scházet na poradách již obeznámení s věcí a připravení se rozhodovat.

4. Nenechte nikoho přemýšlet nahlas

Pokud někdo přijde s tím, abyste jej nechali přemýšlet nahlas, zarazte jej. Dejte jasně najevo, že na poradách očekáváte již konkrétní návrhy na základě předem sdílených informací.

5. Nezdržujte začátek porad osobními rozhovory

To, že někdo přišel na poradu dříve a dali jste se společně do řeči, neznamená, že ostatní, kteří přišli na čas, budou čekat, kdy konečně zahájíte poradu. Vždy začínejte včas.

6. Nezapomínejte specifikovat odpovědnost

Aby rozhodnutí, která padnou na poradě, mohla být realizována, je třeba jasně specifikovat, co, kdo a kdy má udělat. Každý by měl vědět za co nese odpovědnost.

7. Nesepisujte dlouhá shrnutí

Shrnutí porad by měla obsahovat pouze domluvená rozhodnutí spolu s tím, kdo a do kdy je odpovědný za jejich realizaci. Zapisovat, o čem jste diskutovali, aniž byste došli k nějakému řešení, nemá smysl. Nevytvářejte dojem, že vést obecné diskuse, je produktivní.

8. Nescházejte se s celým týmem

Porad by se měli účastnit jen členové týmu, kteří nesou odpovědnost za projednávané skutečnosti. Ostatní tam jen ztrácejí čas.

9. Nescházejte se ve snaze stmelit tým

Tým nepotřebuje porady, aby dobře spolupracoval. Vztahy mezi členy týmu se vytvářejí při každodenní práci na společném cíli.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com