Osobní problém zaměstnance je i váš problém

Řízení zaměstnanců není jen věcí vyplácení pravidelných odměn. Pokud chcete dosáhnout maximální harmonie a produktivity svého týmu, vždy je důležité brát v úvahu také atmosféru na pracovišti. Pokud se některý z vašich podřízených potýká s osobním problémem, který se začíná promítat do jeho práce, je to i váš problém. Manažeři by v takových situacích měli být připraveni zasáhnout a nabídnout pomoc.

Ilustrační snímek

Na čtyři oblasti potenciálních problémů upozornil nedávný článek na serveru business.com. Nabídl také doporučení, jak tyto situace správně zvládnout.

Peníze

Finanční problémy, které se podepíší na pracovní výkonnosti, mohou potkat zaměstnance v každém věku. Nevyřešíte je tím, když jim začnete platit více peněz. Pokud půjde o jednorázovou záležitost, jako například přečerpání kreditní karty, můžete zvážit vyplacení zálohy nebo celé výplaty v dřívějším termínu. V ostatních případech však lépe pomůže, když zaměstnance odkážete na kvalifikovaného finančního poradce.

Osobní vztahy

Dalším příkladem traumatického osobního zážitku je rozvod nebo ukončení partnerského vztahu. Někteří lidé v takových situacích zjišťují, že jim práce pomáhá, protože se při ní odreagují od nepříjemných osobních myšlenek. Pokud by však zaměstnanec v důsledku rozvodu či rozchodu preferoval omezení svých pracovních povinností, manažer by to měl zvážit. Když s vámi zaměstnanec bude chtít mluvit o svých problémech, vždy jej s důvěrou vyslechněte.

Zneužívání návykových látek

Tento problém je mnohem častější, než si mnozí z nás představují. Na pracovišti jej není možné tolerovat. Na některých pracovištích bude každý zaměstnanec, který zneužívá návykových látek, okamžitě propuštěn. Můžete také mít sytém varování „poprvé a naposledy“. Pokud je však tento problém důsledkem pracovního stresu, který zaměstnanec nezvládá, měl by si najít jiné místo.

Nesplněné naděje na povýšení

Někteří lidé vnímají neúspěch velmi osobně. Začnou pak cítit zášť vůči svým nadřízeným a jejich oddanost práci poleví. Když se tedy rozhodnete někoho nepovýšit, ujistěte se, že dokážete vysvětlit své rozhodnutí tak, aby bylo zřejmé, že nejde o žádné osobní nepřátelství. Vysvětlete, že ve vaší firmě není prostor pro negativitu. Zklamání je pochopitelné, zaměstnanci by jej však neměli přenášet na ostatní.

Čím déle budete v manažerské roli, tím snadnější pro vás bude řešit většinu výše popsaných problémů. Nejdůležitější je vždy chovat se spravedlivě, ale zároveň dostatečně silně, aby zaměstnanci nemohli zneužívat situace.

-kk-



Zdroj: Business.com - znalosti produty a služby, které vám pomohou v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business.com