Opravdu chcete poslat ten e-mail?

E-maily píšeme každý den, což však neznamená, že to děláme správně. Nedokážeme sice ovlivnit, jakou náladu bude mít příjemce zprávy, když si ji bude číst, jak rychle odpoví nebo komu ji přepošle, co však při tom můžeme a musíme kontrolovat, jsou naše vlastní emoce. Cítíte-li v okamžiku vytváření a odesílání zprávy rozzlobenost, netrpělivost, potřebu vyvolat hádku, nesoustředění nebo vyčerpání, věnujte se raději něčemu jinému.

Rozzlobenost

Ať už jste rozhněvaní na kohokoli či cokoli, tato negativní emoce se odrazí na způsobu vašeho psaní. Raději se proto nejprve uklidněte.

Netrpělivost

I když netrpělivě čekáte na něčí zprávu, nepište mu, ať vám okamžitě dodá, co potřebujete. Efektivnější je zatelefonovat nebo navštívit dotyčného u jeho stolu.

Hádavost

Pokud máte den, kdy tíhnete ke slovním přestřelkám s ostatními, raději e-maily neposílejte. Ve výsledku byste se stejně nedočkali splnění svých požadavků.

Nesoustředění

Nepište e-maily ve chvíli, kdy se zároveň věnujete i dalším činnostem, jako je telefonování či osobní rozhovor s kolegy. Nebudete si pak pamatovat ani o to, o čem jste mluvili, ani to, co jste napsali.

Vyčerpání

Vyčerpaný člověk se nedokáže přesně vyjádřit. Vypijte si proto nejprve kávu nebo se věnujte jiné činnosti, která vám pomůže obnovit energii.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication