Manažeři věnují značnou část svého času řešení konfliktů mezi zaměstnanci. Například v Kanadě je to dle nedávného výzkumu společnosti Accountemps až šest hodin týdně, což odpovídá osmi týdnům ročně. Navíc je to dlouhodobý trend, který stále nevykazuje známky oslabování.
I když spory mezi zaměstnanci nelze nikdy zcela vymýtit, manažeři mohou jistými kroky přispět k tomu, aby jich bylo co nejméně. Accountemps radí:
-  Měli byste vědět, kdy zakročit. Není třeba řešit každou menší neshodu, nelze však zavírat oči před problémy, které ochromují výkonnost celé pracovní skupiny. 
-  Nenechte jednoho člověka otrávit celý tým. Pokud je zdrojem problémů jeden konkrétní zaměstnanec, připomeňte mu, že schopnost spolupráce a respekt vůči ostatním je jedním ze základních předpokladů jeho práce. 
-  Umožněte zaměstnancům, aby se lépe seznámili. Nabídněte možnosti setkání u nepracovních aktivit – u oběda či dobrovolných akcí. 
-  Oceňujte ty, kteří jsou dobrým příkladem. Těm, kteří přispívají k týmovému duchu, nabídněte pochvalu, ale i možnost povýšení či výběru pracovních úkolů. 
-  Snažte se vybírat správné lidi již od začátku. Nábor zaměstnanců s dobrými interpersonálními dovednostmi, kteří zapadají do vaší organizační kultury, sníží potenciál vzniku budoucích konfliktů. 
-kk-
 
  
 