Nemáte čas? Řekněte to

Dnešní lídr musí být schopen efektivně řídit krátké okamžiky vzájemných interakcí se svými podřízenými a kolegy, aby si během dne dokázal vyčlenit čas pro dlouhodobě důležitější činnosti. Jak na to?

1. Vyzývejte ostatní, aby mluvili k věci. Požádejte přímo, aby vám říkali jen to, co nevíte a co pravděpodobně ani nechcete slyšet. Možná vás překvapí, jak to bude stručné.

2. Dejte slušně najevo, že lidé, kteří si přicházejí do vaší kanceláře popovídat, nejdou vhod. Tempo hovoru urychlíte, když vstanete od stolu a povedete hovor co nejblíže dveřím. Můžete také přímo říci, že momentálně nemáte čas a domluvit se na konkrétním pozdějším termínu.

3. Učte své podřízené a kolegy, co od vás mohou očekávat. Vždy když za vámi přijdou s nějakou otázkou se rovnou ptejte, zda již přemýšleli o řešení.

4. Pořádejte krátké schůzky s podřízenými. Když si na ně vyčleníte jen několik minut, může to zprvu překvapit, rychle se však naučí, jak se jasně vyjádřit během krátkého časového úseku.

5. Zefektivněte porady. Scházejte se jen tehdy, je-li to nutné a máte předem připravený program.

6. Rozvrhujte pravidelné časové úseky pro otevřenou diskusi. Když budou vaši spolupracovníci vědět, kdy mohou neomezeně diskutovat, nebudou s podněty pro delší diskusi přicházet v nevhodnou dobu.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace