Nechce se jim na školení? Dejte jim hračku!

Pokud firemní školení ve vaší společnosti produkuje hromadu reptání a jen málo účastníků, možná nastal čas přehodnotit vaši strategii. V nedávném průzkumu uvedlo 44 % respondentů, že jejich obchodníci jsou jen „trochu nadšení“ z výcvikového programu, a 6 % uvedlo, že jejich obchodníci vidí výcvik jako ztrátu času. Jim Brodo, viceprezident marketingu ve společnosti Richardson, pomohl jedné výrobní společnosti překonat negativní postoje tím, že dal účastníkům výcviku panáčky s kývací hlavičkou, kteří se jim podobali, aby si je mohli vystavit na svých stolech. To se šířilo šeptandou, dokud každý seznam účastníků nebyl plný. Jiný Brodův klient, který sponzoroval Olympijské hry v Aténách, dostával za účast na výcviku zlaté, stříbrné a bronzové medaile.

Ačkoli odměny hrají v motivaci klíčovou roli, jen samy nadchnout nedokáží. Výcvikový kurz musí být relevantní. Dobrým způsobem, jak ukázat jeho důležitost, je dát příklady, jak prospěl předchozím účastníkům. Také je nezbytné přizpůsobit výcvik úrovni zkušeností a dovedností účastníků. Nakonec tím jediným nejdůležitějším faktorem, jak zapojit obchodníky do výcviku, je vaše vlastní investice do programu. Účastněte se ho a později diskutujte se zaměstnanci o zmíněných i skrytých bodech. Tím ukážete, že se zajímáte nejen o výcvik, ale i o lidi.

-ba-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management