Máte své úřední hodiny?

Již desítky let se v manažerské teorii hovoří o takzvaném konceptu otevřených dveří, tedy vyvažování autority manažera s jeho přístupností vůči podřízeným. Do jaké míry má tedy mít manažer otevřené dveře? Server TLNT.com doporučuje:

1. Buďte přátelští, nikoli přátelé

Manažer si již nemůže dovolit pouze rozdávat příkazy a zákazy. Vede určitou vizí a tím, že svým lidem pomáhá k úspěchu. Musí tedy být dostatečně otevřený a komunikativní. Zároveň si však musí dávat pozor, aby jej podřízení nezačali vnímat jako svého kamaráda.

2. Domlouvejte si individuální schůzky

Vaši lidé by měli vědět, že jste jim k dispozici, nikoli však celý den. To byste pak svou práci mohli dělat teprve, až když všichni odejdou. Domluvte se například na schůzkách, kdy budou moci vyjádřit své dotazy. Pokud máte svou asistentku, měla by to být její práce.

3. Stanovte si úřední hodiny

Vyzkoušejte jednoduchý koncept úředních hodin. Stanovte si určité hodiny v rámci týdne, kdy za vámi může kdokoli přijít. Stejně tak si můžete stanovit hodiny, kdy naopak nikdy nemáte čas, a tudíž nebudete k dispozici.

A jak vypadá v praxi vaše politika otevřených dveří?

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace