Jak zlepšit svoji komunikaci s podřízenými v šesti jednoduchých krocích

Práce manažera je z velké části o komunikaci. A to o komunikaci s obchodními partnery, management firmy, ale především i s podřízenými. Vašemu týmu se bude dařit a bude v něm vládnout týmový duch jedině tehdy, pokud dovedete dobře „prodat“ svoji vizi a pokud umíte se svými podřízenými efektivně komunikovat o jejich práci, úkolech, představách i nesnázích. A vždy je co vylepšovat. Zde je tedy šest kroků, pomocí kterých můžete i vy zlepšit svoji komunikaci s podřízenými.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil web Addicted2Success.com.

Aktivně naslouchejte

Když druhý člověk mluví, vyhněte se tomu, abyste pouze čekali, až skončí, abyste mohli začít mluvit vy. Místo toho radši aktivně naslouchejte. Přemýšlejte o tom, co se vám dotyčný snaží říct, a povzbuzujte jej.

Používejte krátké, úderné věty

U řady lidí má jejich mluvená řeč podobu jedné nekonečné věty. Snažte se myšlenky rozdělovat. Používejte kratší, úderná vyjádření, která mají začátek, prostředek a konec.

Vyvarujte se negativních témat

I když je samozřejmě nutné mluvit i o nepříjemných tématech, vyvarujte se toho, že byste si pořád stěžovali, na někoho házeli špínu nebo se topili v melancholii. Zaměřujte se na pozitivní témata a řešení problémů.

Uzpůsobte svůj komunikační styl tomu, s kým se bavíte

Každý má trochu jiný komunikační styl. A klíč k tomu si se svými podřízenými lépe rozumět je vždy na čas přijmout jejich styl ve chvíli, kdy se s nimi bavíte.

Mluvte k věci

Lidé nemají rádi, když někdo takříkajíc chodí okolo horké kaše. Zahoďte „omáčku“ a mluvte k věci.

Pracujte se svojí řečí těla

Nezapomínejte, že hovoříte nejenom ústy, ale především i vaším tělem. Naučte se používat gesta a řeč těla k tomu, abyste podtrhli to, co se snažíte lidem kolem sebe sdělit.



-mm-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success