Rozvolněte rigidní rozdělení rolí
Když jsou role v týmu rozdělené příliš rigidně a pracovníci jsou motivováni k tomu, aby se starali jen o svou úzce vymezenou oblast, může to vést k problémům. Například k tomu, že členové týmu nebudou motivováni ke vzájemné výpomoci a že ani nebudou vědět, co jejich kolegové vlastně dělají.
Klasifikujte interní výpomoc a práci na oficiálních projektech jako dvě stejně důležité činnosti
Mnoho manažerů tvrdí, že podporují interní komunikaci a výpomoc. Ale zároveň často nedávají podřízeným prostor se interní výpomoci a výměně informací věnovat, protože jim nařizují, že musí pracovat na projektech nebo na svých úkolech. Jako manažer byste ale měl vnímat interní výpomoc coby stejně hodnotnou jako jakoukoliv jinou práci.
Jděte příkladem a pomáhejte nezištně svým podřízeným
Jak uvádí INSEAD Knowledge, jako manažer musíte jít příkladem. A ukázat, že pomáhat si je normální. Zajímejte se o své podřízené, zjišťujte, s čím potřebují pomoci, a nezištně jim vypomáhejte. To znamená, že jim například nutnost vaší pomoci nebudete nijak zazlívat.
Umožněte efektivní komunikaci
K efektivní spolupráci je nutná efektivní komunikace. Jsou vaše komunikační procesy v týmu nastavené správně a umožňují produktivní spolupráci? Revidujte své komunikační procesy a kanály a zkuste zjistit, jestli nejsou ve vašich komunikačních strukturách nějaké mezery.
Vytvořte platformu pro sdílení informací
Váš tým si jen těžko může vytvářet sdílené „know-how“, pokud neexistuje platforma, kde se tyto společné informace zaznamenávají. Vytvořte jednoduchý, ale efektivní způsob, jak informace zaznamenávat, třídit a uchovávat a jak je snadno poté dohledávat a využívat v každodenní práci.
-mm-