Jak upoutat pozornost médií

Ilustrační snímek

Máte zajímavý podnikatelský nápad nebo přicházíte na trh s novým produktem a chcete, aby se o vás vědělo. Rádi byste dosáhli toho, aby se o vás psalo v novinách či mluvilo v televizi. Pak byste měli vědět, že při oslovování médií platí tři základní pravidla. První zní: Vždy si musíte předem udělat rešerši médií, která se zabývají vaším odvětvím. Druhým pravidlem je nutnost prozkoumat klíčové publikum jednotlivých médií, témata, kterým se věnují, a jazyk, jímž se vyjadřují. Teprve pak můžete začít připravovat články a další materiály upravené na míru publiku.

Třetím pravidlem je neposílat do médií reklamní materiály, v nichž se vychválíte až do nebes. Buďte maximálně struční a nesnažte se nic prodat. Vyjadřujte se k aktuálním tématům. Cílem vaší spolupráce s médii by mělo být vybudování dlouhodobého vztahu na bázi médium-odborník. Pokud chcete zveřejnit reklamu, zavolejte si do inzertního oddělení a zaplaťte si reklamní prostor.

Server Mashable.com doplňuje následující čtyři techniky, jak dosáhnout ještě většího zájmu médií o váš projekt či byznys.

1. Zajímejte se o redakční plány

Především odborné časopisy, ale také odborné magazíny v televizi často zveřejňují roční redakční plány, z nichž můžete vyčíst, čemu se chtějí věnovat. Pak můžete lépe přemýšlet o tom, jak přispět svým odborným názorem. Sledujte také chystané konference a další mediálně zajímavé veřejné akce v místě vašeho působení, které můžete osobně navštívit.

2. Vytvářejte svůj vlastní obsah

Sami publikujte články nebo videa o různých tématech z vašeho oboru na internetu. Opět se držte pravidla psát či mluvit věcně a nesnažit se nic prvoplánově prodat. Zapojte se do odborných komunit na sociálních sítích. Pokud váš obsah bude kvalitní, zájemci o váš obor si vás brzy najdou. Nakonec vás budou kontaktovat i sama média.

3. Uspořádejte charitativní akci

Veřejně podpořte některou z místních charitativních organizací. Uspořádejte společenskou akci, která upozorní na nějaké závažné téma dnešní doby a uvidíte, že dorazí i média. Budete mít příležitost seznámit se s místními reportéry a pohovořit o tom, jak můžete prospět veřejnosti.

4. Začínejte u menších médií

Nesnažte se dostat jen do největších a nejprestižnějších médií ve vašem oboru. Cíleně pracujte na tom, aby si vás tato média všimla sama. Oslovujte lokální tisk, menší odborné blogy apod. Lidé pracující v médiích bedlivě sledují svou konkurenci a hledají nové zajímavé zdroje. Proč byste to nemohli být vy?

-kk-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable