Jak snižovat chybovost zaměstnanců

Vytisknout

Chyby, které někteří zaměstnanci dělají, mohou způsobit nespokojenost a ztrátu zákazníků, a tím i snížení zisku firmy (některé zdroje uvádí ztrátu až 25 %!). Zákazníci jsou dnes totiž ještě nekompromisnější, než tomu bývalo dříve. Manažeři bývají bezradní. Existuje však způsob, jak celou situaci vyřešit.

Jednou z možných cest je pozitivní posilování. To spočívá v tom, že zaměstnance motivujeme tak, aby cítili, že zlepšení kvality je v jejich vlastním zájmu. Zásadní (a velmi nákladnou) chybou je vyhrožovat propuštěním a požadovat zlepšení pod nějakým nátlakem. To však bohužel manažeři dělají dost často, protože jim to dává pocit moci.

Je třeba nejprve zjistit, jaké pracovní postupy a způsoby chování zaměstnanců přináší bezchybné výsledky, vytvořit si způsob, jak tyto způsoby monitorovat a analyzovat a poté o nich informovat zaměstnance. Je důležité se zaměřit na kladné výsledky. Informace o chybách působí spíše odrazujícím dojmem. Pak je vhodné stanovit zaměstnancům určitý plán a cíle (zpočátku menší), aby věděli, jakou cestou mají postupovat. Při každé komunikaci se zaměstnanci je třeba jim dávat najevo, že oceňujete jejich snažení

**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace