Jak sdělovat zaměstnancům nepříjemné zprávy

Asi žádný manažer nemá rád situace, kdy musí svým zaměstnancům sdělovat, že firma se chystá propouštět a že to jsou právě oni, koho se to týká. Článek přináší několik tipů (přímo od expertů na manažerskou komunikaci), jak tento nezbytný rozhovor uskutečnit taktně a pro obě strany snesitelně.

Co je vhodné:
* Připravit si všechny podklady (tj. výpověď, informace o odstupném, možnosti využít poradenství apod.) předem a v písemné formě.
* Vyřídit celou záležitost během 15 minut. Ani zaměstnanci nejsou rádi, když se tato nepříjemná událost dlouho protahuje.
* Je třeba počítat se spontánními emocionálními reakcemi zaměstnanců.
* Informovat zaměstnance o tom, že mu firma poskytne veškeré potřebné reference.
* Ujistit zbývající personál o tom, že nebudou další na řadě.

Co naopak není vhodné:
* Informovat zaměstnance o propuštění telefonicky.
* Sdělovat jim tuto nepříjemnou informaci v pátek, těsně před víkendem.
* Příliš slibovat (např. nabízet jim případnou práci v jiné firmě).
* Používat prázdné fráze typu „Vím, jak se cítíte“.
* Dělat si z čehokoli legraci.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek