Jak přežít poradu na poslední chvíli

Téměř každý manažer se někdy ocitl v situaci, kdy musel zorganizovat poradu na poslední chvíli. Nejraději by byl na takovou situaci předem připraven a měl k dispozici potřebné informace. Článek proto popisuje sedm strategií, které jsou pro efektivní svolání porady na poslední chvíli nezbytné.

- Nejprve zvažte, zda je porada skutečně nutná. V některých případech ji lze odložit na později nebo využít alternativní metody, jako je například telekonference.
- Pokud je porada nevyhnutelná, ujistěte se že jste naplánovali nejzákladnější opatření (místo a čas konání, agendu, pozvání konkrétních osob, občerstvení, potřebné materiály, rozpočet apod.).
- Průběžně vytvářejte seznamy úkolů.
- Mějte po ruce aktualizovaný seznam osob, které bude v případě spěchu třeba kontaktovat. Podobně sepište i seznam webových zdrojů, které by se mohly v takové situaci hodit.
- Budujte vztahy. Nečekejte, až budete sami od někoho potřebovat službu, ale usilujte o vybudování dobrého týmu dodavatelů, prodejců a dalších osob, které můžete na poslední chvíli kontaktovat.
- Mějte připravený nouzový plán pro případ selhání prvního.
- Naučte se smát. Zachování smyslu pro humor pomůže zabránit šílenství, hněvu a frustraci z dezorganizovaných nadřízených, kteří chtějí na poslední chvíli zázraky.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How