Jak pomoci zaměstnanci v osobní krizi

Ilustrační snímek

Vaši zaměstnanci mají i svůj soukromý život, který nelze vždy stoprocentně oddělit práce. Příkladem může být situace, kdy do života někoho z vašich lidí zasáhne určitá osobní či rodinná tragédie. Ať už to bude nemoc, úmrtí, rozvod nebo například finanční problémy, jako manažeři byste měli být připraveni, že taková situace může nastat a umět nabídnout podporu. Server hrcommunication.com doporučuje:

Nemusíte nic říkat

Nemusíte si lámat hlavu, co říci, abyste ukázali, že s dotyčným cítíte a pomohli. Přátelský dotyk je někdy více než slovo. Pokud chcete vyjádřit svou účast slovy, ale nevíte jak, zkuste to písemně. O pomoc se psaním můžete požádat i profesionála, například psychologa.

Nabídněte konkrétní pomoc

Říci postiženému zaměstnanci, že se na vás může kdykoli obrátit, když bude něco potřebovat, je důležité. Neměli byste však skončit jen u této nabídky. Rovnou nabídněte i určitou konkrétní pomoc, například nemocnému uklidit byt, zajistit nákupy apod.

Naslouchejte

Lidé v kritických situacích mají potřebu popisovat své zkušenosti a nečekají od vás, že jim hned začnete radit, co mají dělat. Nechte je mluvit a rady ze své vlastní zkušenosti nabízejte až ve chvíli, kdy si o to řeknou. Dejte jim také najevo, že si vážíte jejich práce a bez ohledu na to, co se jim stalo v soukromém životě, jsou pro vás v práci důležití a potřebujete je.

Pozor na klišé

Držte se výše uvedených tří bodů a raději se vyhněte typickým frázím, jako je: „Čas to spraví.“, „Nejsi sám, komu se to stalo.“, „Uvidíš, že tě to posílí.“ apod.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication