Jak podřízeným zpříjemnit práci z domova

Opatření proti šíření Covidu-19 se zpřísňují a ještě nějakou dobu potrvá, než se budeme s ostatními lidmi setkávat v takové míře, na jakou jsme bývali zvyklí. Řada pracovníků pracujících v administrativě, obchodu, marketingu nebo jiných „kancelářských“ profesích navíc již dlouhou dobu pracuje z domova a tento stav se dá očekávat i v příštích měsících. To se samozřejmě projevuje na výkonnosti, motivaci a duševním zdraví zaměstnanců, protože vidět se s ostatními na obrazovkách počítačů je přeci jen něco jiného, než se vídat naživo. Existuje ale několik kroků, které jako manažer můžete podniknout, abyste svým podřízeným práci z domova zpříjemnili.

Ilustrační snímek

Podporujte neformální setkávání

Web ICMI.com uvádí, že zaměstnanci začnou být brzy z práce na dálku otrávení, pokud jim chybí neformální kontakt se svými kolegy. Zkuste proto podpořit i neformální setkávání mezi pracovníky. Pořádejte společné online snídaně, večerní popíjení nebo hry. Najděte k tomu vhodnou platformu na audiovizuální komunikaci - využít můžete Google Hangouts, Microsoft Teams, Zoom nebo třeba Slack.

Nabídněte flexibilitu

Více než kdy jindy je dnes pro pracovníky důležitá časová a místní flexibilita práce. Mnoho věcí v domácnostech lidí je teď jinak – děti nechodí do školy, víkendové aktivity jsou omezené, jsou zavřené podniky a restaurace, lidé si musí více vařit sami. Řada lidí také přišla o práci nebo byla dána na tzv. „překážky“. Zkrátka situace v řadě domácností je teď zcela jiná, než bývala. Proto si musí spoustu lidí najít novou rovnováhu mezi pracovním a osobním životem a proto si musí nově uspořádat celý svůj režim. Nabídněte proto flexibilitu a zkuste s jednotlivými pracovníky nastavit režim práce tak, aby jim vzhledem k jejich životní situaci vyhovoval.

Zajímejte se o duševní zdraví pracovníků

Otázka duševního zdraví nebyla pro mnoho lidí před pandemií důležitým tématem. Nyní je to ale často jinak. Případy úzkosti, deprese, stresu a frustrace jsou na historických maximech a mnoho lidí, kteří se s podobnými problémy nikdy předtím nesetkali, teď neví, jak se s nimi vyrovnat. Naučte se rozpoznávat známky zhoršeného duševního zdraví u zaměstnanců, nabídněte jim pomoc a veďte je k tomu, aby se vám s případnými psychickými problémy nebáli svěřit.

 

-mm-

Zdroj: International Customer Management Institute (ICMI) - web mezinárodní organizace sdružující profesionály v oblasti call center
Zobrazit přehled článků ze zdroje International Customer Management Institute (ICMI)