Jak mohou manažeři nejlépe podpořit podřízené, kteří prochází obdobím truchlení

Smrt někoho blízkého je jedním z nejtěžších období, kterým může člověk procházet. Úmrtí blízké osoby se samozřejmě projeví i na práci dotyčného pozůstalého. Manažeři přitom často nevědí, jak v takové situaci správně reagovat. Mluvit o smutku, empatii a podpoře může být nepříjemné, ale právě v období truchlení vás vaši podřízení potřebují nejvíc. Zde je proto několik tipů, jak mohou manažeři nejlépe podpořit podřízené, kteří prochází obdobím truchlení.

Ilustrační snímek

Dejte najevo lidskost a empatii

Nemusíte hledat dokonalá slova. Stačí projevit účast jednoduchou větou: „Je mi to líto. Kdykoli budeš potřebovat, jsem tu.“ Nechte zaměstnance mluvit, pokud chce, a buďte připraveni naslouchat jeho potřebám.

Nabídněte flexibilitu

Každý člověk truchlí jinak. Někdo se vrací do práce brzy a zaměstnání pro něj může být způsobem, jak se se ztrátou vyrovnat a přijít na jiné myšlenky. Jiný zas potřebuje více času. Vyslechněte si, co jaká jsou přání daného podřízeného, a podle podřeby nabídněte volno navíc, možnost práce z domova nebo třeba úpravu pracovní doby.

Dočasně upravte vzájemná očekávání

V období truchlení může klesnout výkonnost a soustředění zasaženého podřízeného. S tímto scénářem počítejte. Stanovte mu realistické cíle, přerozdělte úkoly mezi ostatní členy týmu a dejte zaměstnanci prostor se postupně vrátit do běžného pracovního režimu.

Informujte zbytek týmu s taktem

Pokud to zaměstnanec dovolí, informujte ostatní kolegy, aby věděli, co se děje a mohli projevit podporu. Dbejte ale na diskrétnost a respektujte přání dané osoby ohledně sdílení informací.

Zajistěte dlouhodobou podporu

Truchlení nekončí po týdnu a často se jedná o běh na dlouhou trať. Sledujte, jak se zaměstnanec cítí i týdny po návratu. Pokud takové možnosti máte, můžete dotyčnému nabídnout kontakt na firemního psychologa, poradnu nebo třeba krizovou linku.



-mm-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company