Dejte najevo lidskost a empatii
Nemusíte hledat dokonalá slova. Stačí projevit účast jednoduchou větou: „Je mi to líto. Kdykoli budeš potřebovat, jsem tu.“ Nechte zaměstnance mluvit, pokud chce, a buďte připraveni naslouchat jeho potřebám.
Nabídněte flexibilitu
Každý člověk truchlí jinak. Někdo se vrací do práce brzy a zaměstnání pro něj může být způsobem, jak se se ztrátou vyrovnat a přijít na jiné myšlenky. Jiný zas potřebuje více času. Vyslechněte si, co jaká jsou přání daného podřízeného, a podle podřeby nabídněte volno navíc, možnost práce z domova nebo třeba úpravu pracovní doby.
Dočasně upravte vzájemná očekávání
V období truchlení může klesnout výkonnost a soustředění zasaženého podřízeného. S tímto scénářem počítejte. Stanovte mu realistické cíle, přerozdělte úkoly mezi ostatní členy týmu a dejte zaměstnanci prostor se postupně vrátit do běžného pracovního režimu.
Informujte zbytek týmu s taktem
Pokud to zaměstnanec dovolí, informujte ostatní kolegy, aby věděli, co se děje a mohli projevit podporu. Dbejte ale na diskrétnost a respektujte přání dané osoby ohledně sdílení informací.
Zajistěte dlouhodobou podporu
Truchlení nekončí po týdnu a často se jedná o běh na dlouhou trať. Sledujte, jak se zaměstnanec cítí i týdny po návratu. Pokud takové možnosti máte, můžete dotyčnému nabídnout kontakt na firemního psychologa, poradnu nebo třeba krizovou linku.
-mm-