Jak komunikovat s problémovými zaměstnanci

Žádný vedoucí pracovník se nevyhne konfrontaci s problémovými zaměstnanci. Jde o zaměstnance, kteří mají negativní přístup k práci, nedokáží plnit své úkoly, nereagují na zpětnou vazbu a podobně. Článek na pracovním portálu Monster.com přinesl několik užitečných rad.

V první řadě se řešení problému nevyhýbejte

Když budete váhat, v očích svých podřízených zůstanete váhaví a neefektivní. Navíc se vaším chováním mohou inspirovat a považovat je za vhodné řešení problémových situací. V každém případě zachovejte klid a profesionalitu.

Umožněte zaměstnanci vyjádřit frustraci

Podobně jako nespokojenému zákazníkovi dopřejte i problémovému zaměstnanci chvíli času, aby se uklidnil. Ukažte empatii a zájem situaci vyřešit. Pak můžete spolu jednat racionálněji.

Soustřeďte se na problém, ne na zaměstnance

Dejte jasně najevo, že nejde o osobní záležitost, ale o konkrétní chování, které je třeba změnit. Dávejte si však pozor, abyste neskončili v bludném kruhu nikdy nekončící diskuse. Jakmile si věci vysvětlíte, soustřeďte se na konkrétní řešení.

-kk-

Zdroj: HR People - on-line komunita pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR People