Snažte udržet emoce na uzdě
Jak uvádí Forbes, ze všeho nejdůležitější je udržet chladnou hlavu. Nenechte se zatáhnout do emočního kolotoče, kterým váš podřízený prochází, a neberte si osobně nic z toho, co v naštvání může dotyčný podřízený prohlašovat.
Dejte podřízenému prostor vyjádřit se
Sejděte se s podřízeným sami a dejte mu prostor se vyjádřit. Zeptejte se, co se děje, a pak ho nechte mluvit. Naštvaní lidé se často potřebují především „vymluvit“ a chtějí vidět, že někdo jejim frustracím věnuje pozornost.
Zhodnoťte, co jsou objektivní fakta a co emočně zabarvené domněnky
Doptejte se na případné detaily a následně zhodnoťte, co jsou objektivní fakta a co jsou domněnky nebo špatné pochopení situace na straně podřízeného. Dotyčného pracovníka pak se svými postřehy seznamte a zkuste jeho perspektivu posunout do pozitivnější roviny.
Navrhněte řešení
Něco vašeho podřízeného očividně trápí. Navrhněte proto nějaké řešení. Může být úplně jednoduché. Nicméně ze schůzky s podřízeným byste měli odcházet s nějakým plánem, jak situaci řešit.
Eliminujte negativní dopad na tým
Nenechte, aby negativní emoce pracovníka měly negativní dopad na váš tým, na jeho práci, produktivitu a přátelskou atmosféru.
Nenechte situaci zajít za přípustné hranice
Jestliže emoce podřízeného překračují přípustné hranice, zasáhněte. Vysvětlete pracovníkovi, že je potřeba se chovat profesionálně a že nemůžete dovolit, aby situace eskalovala mimo určité mantinely. Pokud to nepomůže, učiňte nezbytné kroky k tomu, aby se situace rychle uklidnila – například ve spolupráci s vyšším vedením nebo HR oddělením.
-mm-