Jak efektivně moderovat týmové sezení

Týmová sezení, porady a semináře se často konají ve stejném čase, vzájemně se prolínají a jsou nabity důležitými tématy. V důsledku toho lidé někdy ztrácí pojem o tom, co si z něj mají odnést. Vedoucí navíc často nemají potřebné schopnosti a neumí jejich pozornost udržet. Článek nabízí několik tipů, jak tyto problémy řešit díky efektivnímu moderování.

Pravidla chování pro moderátory:
* Berte všechny účastníky vážně, nikoho neupřednostňujte ani neznevýhodňujte.
* Dávejte pozor, aby i klidní a mlčenliví účastníci dostali příležitost říci svůj názor.
* Mějte na mysli neustále cíl sezení a snažte se k cíli směřovat.
* Převážně naslouchejte, sám mluvte zřídka. Nestavte do středu pozornosti sám sebe, nýbrž kompetence účastníků, téma a cíl.
* Vizualizujte.

Kdo chce během sezení pracovat určitým postupem – například získat od účastníků návrhy řešení – měl by na své chování účastníky předem připravit a systematicky uvést. Odůvodněte proč máte vykonat určitý postup. Vysvětlete průběh tohoto postupu. Ujistěte se, že vás účastníci chápou.

Otázky, jež by si měl moderátor klást při přípravě moderace:
* Jak pozdravím účastníky?
* Jak představím cíl sezení?
* Jak podpořím skupinu při hledání cíle?
* Jak budu vizualizovat cíl, pravidla hry a pracovní otázky různými postupy?
* Jak se rozloučím se skupinou?
Zdroj: ManagerSeminare online - Magazím pro další vzdělávání manažerů.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ManagerSeminare online