Fráze, které by si měl každý manažer odpustit

Vedení lidí sestává z 90% z mezilidské komunikace. I když tvrdé dovednosti, zkušenosti a znalost manažerských technik jsou pro dosažení úspěchu při vedení lidí také důležité, jsou to právě komunikační dovednosti, co dělá z průměrného manažera skvělého. Proto se nyní pojďme podívat na sedm frází, kterým by se měl každý manažer vyhýbat.

Ilustrační snímek

Tento seznam vychází ze článku na webu Toastmasters International.

„Tohle není můj problém.“

Manažer musí být především parťákem. Musí být součástí týmu a všechny problémy, které jeho podřízení mají, by tedy měl brát za své. Když necháte pracovníka v jeho problémech „vykoupat“, nedocílíte tím vůbec ničeho. Akorát ukážete, že nejste plnohodnotnou součástí týmu.

„Nemám teď na tebe čas.“

Ano, manažeři mají často spoustu práce. Na své podřízené si ale musí udělat čas vždy. Zvláště pokud se jedná o něco závažného. Pamatujte, že ve vašem time managementu by měl mít čas strávený s podřízenými absolutní prioritu.

„Za co vás platím?“

Motivace podřízených je velmi komplexní problematika. Motivace lidí totiž sestává z mnoha vrstev a částí. A světe div se, ale peníze často nejsou ten jediný motivátor (a často ani ten hlavní). Pokud musíte zaměstnancům připomínat, že je platíte a proto by měli dělat věci, které po nich chcete, něco je očividně velmi špatně.

„Vyznám se v tom lépe než ty.“

Manažer se nesmí nad své podřízené povyšovat. Měl by k nim mít respekt a chovat se k nim jako k individuálním osobnostem, které mají každá své silné stránky. Dávejte svým podřízeným dostatek prostoru dělat si věci po svém. A nikdy se nesnažte argumentovat jenom tím, že o nějakém tématu víte víc.

„Proč? Protože to říkám.“

To, že něco je váš názor, ještě neznamená, že tato věc působí na ostatní lidi motivačně. Jestliže se musíte uchylovat k takovýmto frázím, zjevně jste nedostatečně podřízeným vysvětlili, co mají dělat a především proč to mají dělat.

„Nechci slyšet žádné výmluvy.“

Tato fráze je sestrou věty: „Hledejte příležitosti, ne překážky a výmluvy.“ Obě tyto fráze jsou zcela prázdné, většinou nic neřeší a akorát pracovníky, kteří očividně řeší nějaké problémy, frustrují.

„Takhle jsme to dělali vždycky.“

Tvrzení, že něco se musí dít určitým způsobem, protože tak se to dělalo vždycky, je argumentačním faulem. Jako manažeři byste se měli snažit podpořit své podřízené v hledání nových příležitostí. Nikoliv je uměle udržovat ve statusu quo jen proto, že jste na něj sami zvyklí.



-mm-

Zdroj: Toastmasters International - Nezisková vzdělávací organizace zastoupená  kluby po celém světě. Jejím hlavním cílem je vzdělávání členů v oblasti komunikace, veřejného vystupování a leadershipu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Toastmasters International