Fáze první: Koncept
Podle CustomerThink.com je první fází koncept. Jedná se o ideu změny, tedy o nic, co by mělo konkrétní kontury. Jedná se spíš o obecnou vidinu.
Fáze druhá: Plánování
V druhé fázi dochází ke specifičtějšímu plánování vize z prvního bodu, přichází konkrétní návrhy kroků i časová osa.
Fáze třetí: Risk management
V kroku číslo tři dochází k identifikaci rizik a k plánování toho, jak je možné je zredukovat. Tato fáze je klíčová, i když v praxi často opomíjená.
Fáze čtvrtá: Prezentace zúčastněným stranám
Když se na vrcholové úrovni dojde ke koncenzu, prezentuje se návrh změny všem, které změna zasáhne.
Fáze pátá: Vypořádání se s námitkami
Čtvrtá fáze téměř vždy vygeneruje určitou nevoli, námitky a poznámky. Ty je dobré projít, vypořádat se s nimi a případně některé z nich zaimplementovat.
Fáze šestá: Dosažení shody
V této fázi se určí konkrétní podoba plánu implementace dané změny.
Fáze sedmá: Začátek transformace
Změna začíná. Postupuje se podle plánu a postupně se průběh vyhodnocuje.
Fáze osmá: Řešení neočekávaných problémů a odchylek
Při každé změně dochází k nežádoucím nebo neočekávaným jevům, které je v průběhu potřeba řešit. Je tedy nutné zachovat si určitou míru flexibility.
Fáze devátá: Ukončení změny
Když se dosáhne cílů, změna se ukončí a je považována za implementovanou. Se změnou se všichni zúčastnění následně nějakou dobu sžívají, než dojde k jejímu přijetí.
Fáze desátá: Vyhodnocení
Po každé implementaci změny by mělo dojít k vyhodnocení a k návrhům, jak příště postupovat efektivněji.
-mm-