Danajský dar: Nefunkční tým

Většina nových manažerů brzy zjistí, kde je v jejich týmu prostor pro zlepšení, i když je jim vždy doporučováno, aby se se změnami neukvapovali. Někdy si však nemohou dovolit změny oddalovat, zvláště když se zdá, že celým týmem prostupují špatné pracovní návyky.

Ilustrační snímek

Návrh postupných kroků, které podniknout v situaci, kdy zdědíte nedostatečně výkonný tým, zveřejnil server Harvard Business Review.

Kdo je mimo?

Jako manažer se musíte ujistit, že vaše vlastní standardy nejsou v rozporu s firemní politikou. Znamená to spolupracovat s HR a kolegy, kteří znají místní normy lépe než vy.

Udělejte si průzkum

V návaznosti na prví výše uvedený krok se potřebujete ujistit i o tom, zda ostatní manažeři tolerují postupy, které vy osobně nemáte rádi. Pokud no, budete jim i svým nadřízeným muset předložit pádné argumenty pro změnu. Dávejte si však pozor, ať své návrhy změn neprosazujete příliš horlivě. Představte je klidně a buďte připraveni na diskusi.

Jděte s tím ven

Připravte se také na otevřenou debatu se svým týmem. Své principy obhajujte tak, abyste se nad nikoho morálně nepovyšovali. Soustřeďte se především na negativní dopady špatných postupů z pohledu zákazníků a dalších zainteresovaných osob. Nechte prostor pro zpětnou vazbu, ale jasně řekněte, že budete zvažovat pouze konstruktivní námitky vůči své vizi.

Hleďte do budoucna

Vysvětlete týmu, že se nebudete vracet k minulosti. Co bylo, to bylo. Zároveň jim však jasně řeknete, že se nebudete vyhýbat změnám.

Nastane-li problém, jednejte rychle

Chvalte tam, kde je chvála zasloužená. Stejně tak však poukazujte na nedodržování nových norem. Pokud se něco stane poprvé, na nikoho neukazujte. Své připomínky směřujte k týmu jako k celku. Zdůrazňujte důležitost kontroly členů týmu navzájem mezi sebou. Tým jako celek by neměl tolerovat špatné chování jednoho z členů.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review