Čtyři kroky ke spokojenějším podřízeným

Jak ukazují průzkumy, spokojenost pracovníků je v prvé řadě dána osobností nadřízeného. Neméně důležitá je pak flexibilita práce, celková atmosféra na pracovišti a míra stresu. Mít spokojenější podřízené znamená mít produktivnější tým a lepší výsledky - a zároveň je právě vedoucí týmu ten, kdo spokojenost členů týmu může ovlivnit ze všech nejvíce. Jaké čtyři nejdůležitější kroky byste měli udělat pro to, abyste měli spokojenější podřízené?

Dostatečná autonomie pracovníků

Jak uvádí The Balance, není nic víc demotivujícího, než když se člověk cítí pouze jako nahraditelné kolečko ve velkém stroji bez jakékoliv vlastní autonomie. Aby byli vaši zaměstnanci šťastní, pozitivní a motivovaní, je nutné, aby měli sami za sebe určité rozhodovací pravomoci, autonomii a možnost rozhodovat o své práci sami.

Ocenění dobře odvedené práce

I přestože jsou určité úspěchy definované a jsou včleněny do popisu práce jednotlivých zaměstnanců a automaticky se s nimi počítá, je nutné, aby i přesto vedoucí pracovníci veřejně oceňovali dílčí úspěchy jednotlivých zaměstnanců. Vlídné slovo někdy udělá více, než by se mohlo zdát.

Vyvážení osobního a pracovního života

Průzkumy jasně ukazují, že lidé, kteří mají tu možnost rozumně vybalancovat osobní, rodinný život s tím pracovním jsou pak pracovitější a výkonnější v zaměstnání. Flexibilní pracovní doma nebo možnost zůstat s dítětem doma, pokud je nemocné, nad rámec dovolené, je něco, co se vám v dlouhodobém měřítku ekonomicky vyplatí.

Jasné rozdělení rolí v týmu

Pracovnímu prostředí prospívá, pokud jednotliví lidé mají jasně definované funkce, vědí, jaké jsou jejich povinnosti a práva, a vědí, co mohou čekat od ostatních. Nevyjasněné role členů týmu pouze přispívají k atmosféře napětí a nejistoty.

 

-mm-

Zdroj: The Balance - americký server zaměřený na peníze a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Balance