Coby manažer musíte mít pozitivní přístup k chybám

Chyby patří k životu, k rozvoji, ke zkoušení nových cest. A patří i k práci. Samozřejmě, že se chybám chceme všichni vyhnout, ale pokud se alespoň trochu vydáváme za hranice své komfortní zóny, je jasné, že čas od času nějakou chybu všichni uděláme. Na vás coby na vedoucím pak je ukázat svému týmu, jak se k chybám stavět a jak je přetavit v něco pozitivního.

Ilustrační snímek

Podle blogu Business Class společnosti American Express mohou mít chyby pozitivní efekt, pokud se z nich poučíte a pokud naučíte i svůj tým s nimi efektivně pracovat. Zde je několik tipů, jak na to.

Stavte se ke svým chybám čelem

Základní poučkou je, že musíte jít sami svému týmu příkladem. Pokud uděláte nějakou chybu, nesnažte se vymlouvat, nesnažte se ji bagatelizovat nebo ji před ostatními skrývat. Otevřeně se k chybě přiznejte, postavte se jí čelem a efektivně a transparentně ji vyřešte.

Nenechte chyby zajít příliš daleko

Abyste i svému týmu ukázali, jak s chybami zacházet, neměli byste chyby nechat zacházet příliš daleko. Spousta lidí má tendenci chyby tak trochu ignorovat, dokud nepřerostou v opravdový problém. Snažte se řešit chyby ihned, jak na ně přijdete, a to dřív, než narostou do enormních rozměrů.

Mluvte o svých chybách a o tom, jak jste se z nich poučili

Buďte otevření co se týče vašich chyb. Transparentně o svých chybách se svým týmem mluvte a ukažte jim tak, že se vyplatí se k chybám stavět čelem. Zároveň – a to je důležité – jim názorně ukažte, jak jste se z chyby poučili a jaké systémové změny zavedete, aby se už nestala.

Nekritizujte své podřízené za chyby

Aby se členové vašeho týmu nebáli otevřeně mluvit o svých chybách a přiznávat se k nim, musíte se naučit je za chyby nekritizovat a i chyby u vašich podřízených vidět jako příležitost k růstu a k poučení.

Utvořte otevřené, přátelské prostředí, kde se o chybách debatuje

Vaším dlouhodobým cílem by mělo být vytvořit prostředí, kde jsou zkrátka chyby viděny jako příležitost, kde se vaši podřízení nebojí se k chybě přiznat a kde se naopak o své zkušenosti a nová zjištění rádi podělí s ostatními.

 

-mm-

Zdroj: Business Class blog American Express - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Class blog American Express